Sivuston navigaatio
- AJANKOHTAISTA If((subMenuItems) != null){ }
-
MEDIA & MAINONTA
If((subMenuItems) != null){
- Tunne tekijät
- Vuoden aikkarimainokset
- Kuukauden aikkarimainos
- VINK! Tutkimus natiivimainonnasta
- Blogi
- HELP! Tutkimus aikakauslehtimainonnasta
- TRIP! Tutkimus matkailumainonnasta
- LOOK! Tutkimus kosmetiikkamainonnasta
- WROOM! Tutkimus automainonnasta
- CHIC! Tutkimus muotimainonnasta
- WAU! Tutkimus sisustusmainonnasta
- JES! Tutkimus hyvinvointimainonnasta
- NAM! Tutkimus elintarvikemainonnasta
- Mediakortit
- Liiteopas Tools
- MEDIAKASVATUS If((subMenuItems) != null){ }
- TIETOA & TUTKIMUKSIA If((subMenuItems) != null){ }
-
JÄSENILLE
If((subMenuItems) != null){
- AIKAKAUSMEDIA If((subMenuItems) != null){ }
Lidlin paistopistemainos oli yleisön suosikki helmikuussa
Kuukauden aikkarimainos -kisan voitti helmikuussa 2016 Lidl. Kilpailu järjestettiin Markkinointi&Mainonnan sivuilla, jossa yleisö sai äänestää mielestään parasta mainosta Aikakausmedian esiraadin valitsemista viidestä kuukauden aikana ilmestyneestä mainoksista. Alla olevien mainosten lisäksi shortlistalle pääsi helmikuussa Finnair.
Kultaa: Siellä muruseni on
mainostaja: Lidl Suomi
suunnittelu: in-house
mediatoimisto: Virta Helsinki
julkaistu: asumisen ja sisustamisen lehdissä, naistenlehdissä
Mainos keräsi 48 % yleisön äänistä.
Hopeaa: Geisha
mainostaja: Fazer Makeiset
mainostoimisto: Hasan & partners
mediatoimisto: Dagmar
julkaistu: Tekniikan Maailmassa
Yleisöstä 17 % antoi äänenstä Geishalle.
Pronssia, jaettu sija: Ihana-jogurtit (sarja)
mainostaja: Arla
mainostoimisoto: 358
mediatoimisto: Carat
julkaistu: ELLE, Gloria, Me Naiset, HS Kuukausiliite, Pirkka, Trendi
Mainossarjaa äänesti 12 % yleisöstä.
Pronssia, jaettu sija: Tätä salaisuutta saa levittää (sarja)
mainostaja:Valio
mainostoimisoto: SEK & Grey
mediatoimisto: Virtamedia
julkaistu: naistenlehdissä, asumisen ja sisustamisen lehdissä
Mainossarjaa äänesti 12 % yleisöstä.
Kuukauden aikkarimainos nostaa esiin hyvää mainontaa
Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä.
Vuoden 2016 alusta alkaen kilpailu on järjestetty yleisöäänestyksenä Markkinointi&Mainonnan sivuilla.
Säännöt 2008–2015: Kilpailussa ovat mukana kaikki Aikakausmedian jäsenten lehdissä ilmestyvät mainokset. Esiraati äänestää kuukausittain tuomariston arvioitavaksi 10 parasta mainosta. Valintaperusteena on mainosten kiinnostavuus ja uutuusarvo kohderyhmän näkökulmasta.
Tuomaristossa on kolme vaihtuvaa jäsentä, joista yksi edustaa mainostoimistoja, toinen mediatoimistoja ja kolmas mainostajia.
Ensimmäinen juttu kisasta julkaistiin M&M-lehdessä helmikuussa 2008.