Sivuston navigaatio
- AJANKOHTAISTA If((subMenuItems) != null){ }
-
MEDIA & MAINONTA
If((subMenuItems) != null){
- Tunne tekijät
- Vuoden aikkarimainokset
- Kuukauden aikkarimainos
- VINK! Tutkimus natiivimainonnasta
- Blogi
- HELP! Tutkimus aikakauslehtimainonnasta
- TRIP! Tutkimus matkailumainonnasta
- LOOK! Tutkimus kosmetiikkamainonnasta
- WROOM! Tutkimus automainonnasta
- CHIC! Tutkimus muotimainonnasta
- WAU! Tutkimus sisustusmainonnasta
- JES! Tutkimus hyvinvointimainonnasta
- NAM! Tutkimus elintarvikemainonnasta
- Mediakortit
- Liiteopas Tools
- MEDIAKASVATUS If((subMenuItems) != null){ }
- TIETOA & TUTKIMUKSIA If((subMenuItems) != null){ }
-
JÄSENILLE
If((subMenuItems) != null){
- AIKAKAUSMEDIA If((subMenuItems) != null){ }
Vaikuttavaa natiivimainontaa ja vaikuttajamarkkinointia
Aikakausmedian natiivimainontatutkimus julkistettiin Luonnontieteellisessä museossa 12.4.2019
Näin tehdään hyvä natiivimainos naiskohderyhmälle
Markkinointitutkija, semiootikko Vaula Norrena, Valores Consult
Tutkimuksessa syvähaastateltiin 25–65-vuotiaita naisia ja selvitettiin, millaisia asioita mainostajan tulee ottaa huomioon suunnitellessaan natiivimainontaa painettuihin aikakauslehtiin ja niiden digitaalisiin kanaviin.
Tutkimuksessa oli mukana yli 100 mainosta, joista noin puolet printissä ja puolet digissä. Digitaaliset mainokset olivat mm. blogiyhteistöitä, kilpailuja, testejä, ohjevideoita, podcasteja ja verkkoartikkeleita.
Haastattelujen lisäksi mainoksista tehtiin semioottinen analyysi, jossa pureuduttiin siihen, millaisia tarinoita, toteutustapoja ja myyttejä mainoksissa hyödynnetään.
Julkistustilaisuuden esitys
- Lataa Pdf / PowerPoint (.pptx)
- Katsele SlideSharessa
VINK! Näin tehdään hyvä natiivimainos naisille
- Lue opas (ePaper)
- Pyydä painettu opas Aikakausmediasta
Vaikuttajamarkkinoinnin lyhyt oppimäärä
Natiiviratkaisujen kaupallinen tuottaja Vilma Petrelius, Otavamedia
Vaikuttajamarkkinoinnin erikoisasiantuntija Vilma Petrelius antoi puheenvuorossaan eväät onnistuneeseen vaikuttajamarkkinointiyhteistyöhön.
- Lataa esitys (.pdf) tai
- Katsele SlideSharessa
Vuoden aikkarimainokset 2018
Tilaisuudessa julkistettiin tutkimusjulkaisun lisäksi Vuoden aikkarimainokset 2018 -julkaisu, johon on koottu yhteen viime vuoden parasta aikakauslehtimainontaa sekä ajatuksia markkinoinnista.