Anne Mantila.
Kuva: Mirva Kakko / Otavamedia

Mantilan mukaan Aikakausmedia ry:llä on tärkeä tehtävä aikakausmedian elinvoimaisuuden turvaamisessa ja yhteisen edun valvomisessa alati muuttuvassa toimintaympäristössä.

– Uutena hallituksen jäsenenä ja puheenjohtajana koen tärkeäksi sen, että meillä on aktiivinen foorumi, jossa vaihtaa näkemyksiä toimialan mahdollisuuksista ja haasteista, Mantila sanoo.

Aikakausmedian hallituksen varapuheenjohtajia ovat Tapani Pitzen, Fokus Media Finland Oy ja päätoimittaja Antti Oksanen, Verotieto Oy. Muut hallituksen jäsenet ovat päätoimittaja Heidi Hänninen, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry;  johtaja Tiina Kurki, Alma Talent Oy; johtaja, Sanoma Lifestyle Iiro Kulvik, Sanoma Media Finland Oy; vastaava päätoimittaja Hanna Ottman, Opetusalan ammattijärjestö OAJ ja liiketoimintajohtaja Elina Schüller, Aller Media Oy.

Aikakausmedia ry on aikakausmediakustantajien ja -julkaisijoiden toimialayhteisö. Kustantaja- ja julkaisijajäseniä on 230, ja ne julkaisevat yhteensä 440 painettua ja digitaalista aikakausmediaa Suomessa.