Haku

Editkilpailun tuomaristoihin on tänä vuonna kutsuttu 32 median ja markkinoinnin huippuammattilaista. Joka vuosi vaihtuvien tuomaristojen lisäksi palkintoja jakavat kolmessa sarjassa Aikakausmedia ry, Lehtipiste Oy ja suurimpien aikakausmediakustantajien mediamyynnin johtajista koostuva työryhmä.

Editkilpailun tuomaristot 2022:

Vuoden yleisömedia, Vuoden ammatti- ja järjestömedia sekä Vuoden asiakasmedia:
Sisältöstrategi Hanna Kangasniemi, Kubo Oy
Media- ja vaikuttamisviestinnän asiantuntija Päivi Lehtomurto, Työterveyslaitos
Vapaa toimittaja ja kouluttaja Reetta Räty
Professori Janne Seppänen, Polemis Oy

Vuoden aikakausmediatoimittaja:
Käsikirjoittaja Anna Brotkin
Toimittaja, kirjailija Jantso Jokelin
Toimittaja Kaarina Vainio, Ulkopolitiikka
Toimittaja, kirjailija Heikki Valkama, Yle

Vuoden valokuvaaja aikakausmediassa:
Valokuvaaja Tuukka Koski, Koski Syväri
Valokuvaaja ja toimittaja Meeri Koutaniemi
Valokuvaaja Sakari Piippo
Valokuvataiteen yliopistonlehtori Hanna Weselius, Aalto-yliopisto

Vuoden uudistaja aikakausmediassa:
Johtaja Noora Alanne, Media-alan tutkimussäätiö
Tietokirjailija, vapaa toimittaja Hanna Jensen
Sarjayrittäjä, hallituksen puheenjohtaja Ilkka O. Lavas, City Digital
Toiminnanjohtaja Pasi Raassina, IAB Finland

Vuoden aikakausmediajuttu:
Journalismin tutkintojohtaja Anne Leppäjärvi, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Graafikko Juha Rissanen, Yle
Toimittaja Virpi Salmi
Politiikan toimittaja Robert Sundman, Helsingin Sanomat

Vuoden ulkoasu aikakausmediassa, Vuoden aikakauslehtikansi (esituomaristo):
AD, kuvittaja Niina Behm, Studio Behm
AD, graafinen suunnittelija, kuvittaja Antti Kyrö
Kuvittaja Tuomas Kärkkäinen
Graafinen suunnittelija Emilie Uggla, Tekijä-lehti, Teollisuusliitto

Vuoden irtonumero:
Vuoden irtonumeron valitsee Lehtipiste Oy.

Vuoden video tai audio aikakausmediassa:
Tutkimus- ja kehityspäällikkö Riina Aho, Radiomedia
Toimittaja Laura Friman
Ohjaaja, valokuvaaja Nana Simelius, simelius simelius
Sisältöpäällikkö Essi Rundgren, Novita

Erikois-Edit:
Erikois-Edit-sarjan voittajan valitsee Aikakausmedia ry.

Vuoden aikakausmediakampanja & Vuoden aikakauslehtimainos:
Head of Print and Outdoor Sanna Ikonen, GroupM
Toimitusjohtaja Minna Järvenpää, N2 Creative
Luova toimitusjohtaja Juuso Kemi, Staart
Luova johtaja Petteri Laamo, Red & Blue

Vuoden aikakausmediamainostaja:
Myyntijohtaja Anne Eklund, Alma Talent
Kaupallinen johtaja Jaana Lindvall-Harki, Fokus Media Finland
Yritysasiakkuuksien tiiminvetäjä Sami Onkamo, A-lehdet
B2B-johtaja Tomi Takanen, Otavamedia
Sanoma Lifestyle Business Manager Päivi Vaittinen, Sanoma Media Finland

Lue lisää tuomareista täältä

Aikakausmedian vuosittaisessa Editkilpailussa palkitaan aikakausmedia-alan parhaita osaajia ja toteutuksia toimituksellisissa ja markkinoinnillisissa sarjoissa. Kilpailun tarkoituksena on nostaa esiin alan monipuolisia onnistumisia ja kannustaa kehittämään entistä laadukkaampaa aikakausmediajournalismia ja -mainontaa sekä liiketoiminnallisia ratkaisuja.

Kilpailuun ilmoittautuminen päättyy 31.1. kello 16.00. Sen jälkeen sarjojen tuomaristot käyvät läpi kilpailuehdotuksia. Kilpailun shortlistat julkaistaan huhtikuun alussa, ja sarjojen voittajat julkistetaan juhlallisessa Editgaalassa Vanhalla ylioppilastalolla 25. toukokuuta.

Lataa kuvia tuomaristoista täältä

Lisätiedot kilpailusta:
Outi Itävuo
markkinointipäällikkö
outi.itavuo@aikakausmedia.fi
040 540 1820

Kuvapyynnöt:
Anniina Nissinen
viestinnän suunnittelija
anniina.nissinen@aikakausmedia.fi
050 304 2855

Aikakausmedia ry valvoo aikakausmediakustantajien ja -julkaisijoiden etuja. Se kehittää ja tarjoaa työkaluja, joilla ala pystyy vastaamaan muuttuvan mediakentän kilpailuun. Kustantaja- ja julkaisijajäseniä on 230, ja ne julkaisevat yhteensä 440 painettua ja digitaalista aikakausmediaa Suomessa. Jäsenistössä ovat edustettuina yleisö-, ammatti- ja järjestömediat sekä asiakasmediat.

×

Haku: