01.02.2018

Editkilpailun kansiäänestys alkoi

Aikakausmedian vuosittain järjestämässä Editkilpailussa on 15 sarjan joukossa yksi sarja, jossa voittajan valitsee suuri yleisö. Äänestys vuoden 2017 kannesta alkoi 1.2. ja se kestää helmikuun loppuun. Ehdolla on 20 erilaisia lehtiryhmiä edustavaa kantta.

Kilpailusarjan esituomaristo valitsi yleisöäänestykseen kannet kilpailuun ilmoitetuista 80 kannesta.

Mukana ovat seuraavat kannet 3H+K 1/2017, Apu 20/2017, Arvopaperi lokakuu 2017, Etiketti 4/2017, HerkkuLeivonta 4/17, Image 3/2017, Improbatur 1/2017, Kuluttaja 8/2017, Linnut 3/2017 , Maailman Kuvalehti 1/2017, PINNI 7/2017, Pirkka 1-2/2017, Print&Media 5/2017, Suomen Kiinteistölehti 2/2017, Talouselämä 34/2017, TEK 4/2017, Työ Terveys Turvallisuus 6/2017, Viini 4/17, Ylioppilaslehti Aino 4/17 ja Yrittäjä 4/2017.

Esituomaristoon kuuluivat lehtivastaava Sari Hyvärinen, Akateeminen kirjakauppa, Visual Design Professional Sissu Muhujärvi, Mokoma Suunnittelu Oy, Designer Milla Poikolainen, redandblue, Senior Consult Lauri Sipilä, Brandworxx sekä Aikakausmediasta viestintäpäällikkö Heli Häivälä.

Aikakauslehtikilpailu Editissä on tänä vuonna yhteensä 15 sarjaa, joista 13 on toimituksellisia sarjoja ja 2 mainonnallista sarjaa. Vuosittain järjestettävä kilpailu nostaa esiin alan korkean ja monipuolisen ammattitaidon. Ensimmäisen kerran kilpailu järjestettiin vuoden 2005 aikakauslehtiosaajille, jotka palkittiin vuonna 2006.

Kansikilpailun äänestysaika on 1.2. - 28.2.2018 sivustolla www.editkilpailu.fi/kansi17

Vuoden 2017 Editkilpailun parhaat kaikissa sarjoissa palkitaan 15.3.2018 Editgaalassa.