Suomessa Kansainvälisen Printin päivän (IPD) viestit nousevat esiin 23.10. klo 13 alkaen erityisesti some-kanavilla. Päivän tavoitteena on levittää viestiä printin voimasta markkinoinnissa. Printin päivää vietetään nyt jo kuudetta kertaa. Idea päivästä lähti Yhdysvalloista vuonna 2014.

Hashtagt ovat #Print2Gether ja #IPD19.

» Lue lisää

Printin voimaa ovat näyttäneet viime aikoina italialaiset ruokalehdet Giallo Zafferano sekä La Cucina Italiana. Giallo Zafferano oli alunperin vuonna 2006 julkaistu sivusto, jossa ilmestyi joka päivä uusi ruokaresepti. Vuonna 2018 sivustolla vieraili päivittäin peräti 1,6 miljoonaa kävijää. Nyt lehti on lajentanut brändiään tapahtumiin, TV-ohjelmaan keittokirjoihin ja menestyksekkäästi myös kuukausittain ilmestyvään painettuu aikakauslehteen.

La Cucina Italiana on lähes satavuotias lehtibrändi, joka hallitsee myös näkyvyyden netissä. Kustantaja Condé Nast Italian lanseerasi tämän italiailaisen perintökalleuden Yhdydvaltoihin myös painettuna, neljä kertaa vuodessa ilmestyvänä lehtenä. Päätoimittaja Maddalena Fossati uskoo painetun lehden vakuuttavuuteen. Kuten Giallo Zafferanolla on brändillä käytössään monia erilaisia kanavia olla esillä.

Huomionarvoinen on myös The Face, joka on lanseerattu uudelleen brittimarkkinoille ja nuoria lukijaryhmiä tavoitellen.