Mediapäivä on mediatoimialan vuoden kärkitapahtuma, joka kokoaa yhteen alan toimijat ja vaikuttajat kerran vuodessa. Mediapäivän järjestävät Aikakausmedia, Graafinen Teollisuus, Medialiitto, RadioMedia, Sanomalehtien Liitto ja Suomen Kustannusyhdistys.

Mediapäivän 2020 teema Marina Congress Centerissä Helsingissä on uudet yleisöt ja sitouttaminen. Aamupäivän esitykset kahdessa rinnakkaisohjelmassa painottuvat osaamiseen ja uusiin mahdollisuuksiin sekä käyttäjäkokemukseen ja palvelumuotoiluun. Aamupäivän aikana on myös  innovaatioworkshop, jonka vetää Media Lab Bayernin perustaja ja johtaja Lina Timm.

Iltapäivällä kuullaan kahta kansainvälistä esiintyjää. Raju Narisetti, Columbian yliopisto, on urallaan johtanut, kehittänyt ja perustanut mediaorganisaatioita niin Pohjois-Amerikassa, Euroopassa kuin Aasiassakin. Hän puhuu aiheesta "Beyond Just Advertising & Subscriptions: How Revenue Diversification Choices Will Determine Sustainable Journalism Choices".

Hannan Sarney, Financial Times, kertoo esityksessään "How the Financial Times strategically optimises content to deepen engagement". Hän johtaa toimitustiimiä, joka keskittyy luomaan ja jalkauttamaan strategioita, joiden keskiössä on yleisö. Sarney pyrkii liittämään analytiikan aiempaa keskeisemmäksi osaksi toimituksen käytäntöjä sekä tuomaan mediatalon sisällä yhteen niin toimituksen, analytiikkatiimin, tuotevastaavat, markkinoinnin kuin tapahtumatuottajatkin.

Iltapäivän ohjelmassa on myös nuorten mediankäyttöä käsittelevä paneeli, jossa keskusteluun osallistuvat nuoret vaihtavat ajatuksia siitä, miten he hyödyntävät sosiaalista mediaa aktivismissa, oman henkilöbrändin kasvattamisessa ja pysyäkseen kärryillä uutisista ja ajankohtaisista teemoista. Paneelin moderoi Z-sukupolven asiantuntija ja liiketoimintajohtaja Anni Lintula A-lehdistä. 

» Lue lisää ja ilmoittaudu

PS. Korkeatasoisten esitysten ohella Mediapäivässä on mainio tilaisuus verkostoitua!