Aikakausmedian uusimmassa kumppaniblogissa Vartiainen muistuttaa myös, että sisältöjen perusteeksi eivät koskaan riitä vain yrityksen tavoitteet. Ratkaisevan tärkeää on myös selvittää, mitä sisältöjen kohderyhmät – kuluttajat – tarvitsevat. Tämän ymmärtämiseen tarvitaan sekä dataa että sisältöammattilaisten kokemuksen tuomaa perstuntumaa eli petua. Ketään ei nimittäin kiinnosta, jos yritys puhuu aina vain itsestään.

Tee sisältöjä oikeista syistä

Strategiaa noudattamalla syntyy oman median sisältöjä, joilla on merkitystä sekä yritykselle että sen asiakkaille. Sisältöjä, jotka tuottavat iloa ja tulosta. Sitä sun tätä hutkimalla harvoin osuu maaliin ja silloin syntyyy summittaista silppua, joka hukkuu sisältöjen vellovaan virtaan ilman otetta vastaanottajasta tai tuottoa yrityksen panostuksille.

» Lue koko blogi

Anna Vartiainen on sisältöjohtaja journalistiseen sisältömarkkinointiin ja yritysten omaan mediaan keskittyvässä Aller Ideasissa.

Aikakausmedian sivustolla on kaikki marmai.fi:ssä julkaisemamme kirjoitukset, joissa markkinoinnin, tutkimuksen ja median ammattilaiset pohtivat aikakausmedioihin liittyviä ilmiöitä monipuolisesti omista näkökulmistaan. Tutustu esimerkiksi paljon keskustelua herättäneeseen, Taloustutkimus Oy:n tutkimuspäällikkö Anne Melanderin pohdintaan Onko lukemisen vähentyminen pelkkä illuusio?