Siirry hakuun ja työkalulinkkeihin
Siirry osion navigaatioon
Siirry päänavigaatioon

Somenostot

Tähän osioon on koottu Aikakausmedian sosiaalisen median nostot.

Tunne tekijät, osa 15: Anni Valtonen, Maailman Kuvalehti

Maailman Kuvalehti tuo maailman lähelle suomalaista. Se kertoo tarinoita suurien uutisotsikoiden takaa ja viestii kaikilla jutuillaan, ettei maailma ole valmis – sitä voi vielä muuttaa.

Lue lisää

#viikonaikkari 22/2020 goes podcast!

Esittelyssä Ylioppilaslehti, jonka podcastia voit kuunnella muun muassa Spotifyssa.

Lue lisää

#viikonaikkari 21/2020 on Kemia-lehti!

Lehden tuorein, koronavirusta käsittelevä numero, on luettavissa nyt. Mediatiedot näet Mediakortit.fi-palvelusta.

Lue lisää

Huhtikuun Kuukauden aikkarimainos -kisa on käynnissä!

Huhtikuun parhaan aikkarimainoksen tittelistä kisaavat Iltalehti, K-Rauta, Lumoava, Mehiläinen ja Suomen Yrittäjät. Käy äänestämässä suosikkiasi!

Lue lisää

Maaliskuu maistuu jäätelölle!

Maaliskuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa Oatly- ja Jymy-jäätelöt nappasivat kultaa ja pronssia. Artek tuli hienosti hopealle.

Lue lisää

Ajankuva on ilmestynyt!

Vuoden 2020 Ajankuva nostaa keskiöön aikakausmedioiden visuaalisuuden voiman sekä alan upeat ammattilaiset.

Lue lisää

Aikakausmediat somessa / huhtikuu 2020

Katso huhtikuun Aikakausmediat somessa -raportti SlideSharesta tai lataa se sivuiltamme.

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 14: Minna Siltala, Kotipuutarha

Puutarhalehdissä on pöhinää erityisesti keväällä, mutta lukijoiden kiinnostus ja harrastuneisuus kestävät läpi vuoden. Mutta mikä puutarhanhoidossa trendaa tässä ajassa?

Lue lisää

Apu Juniori kannustaa lapsia lukemaan

Apu Juniori haluaa olla se fiksu aikuinen, joka kertoo ajankohtaisista asioista järkevällä tavalla lapsille. Kohderyhmää ei saa paapoa, eikä sille saa lässyttää, tietää Elisa Miinin.

Lue lisää

Aikakauslehtiviikkoa vietetään 20.–26.4.

Aikakauslehtiviikolla noin 70 digilehteä ovat luettavissa maksutta. Avaa lehti ja löydä sun juttu! 

Lue lisää

Kuka voittaa maaliskuussa?

Kuukauden aikkarimainos -kisassa ovat maaliskuussa mukana Artek, Jymy-jäätelö, Kiasma, K-Supermarket ja Oatly. Käy äänestämässä!

Lue lisää

Pelikaani voitti helmikuussa

Helmikuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa liihotteli voittoon Pelican Rougen mainos. Toiseksi tuli Kesko ja kolmanneksi Koulunäkki.

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 13: Elisa Miinin, Apu Juniori

Älä lässytä, panosta kuviin, selitä asiat auki – Elisa Miinin tietää, miten lapset saadaan lukemaan

Lue lisää

Haastattelussa Lääkärilehden Pertti Saloheimo

Millaisia periaatteita Lääkärilehdessä noudatetaan, kun kirjoitetaan tutkimustuloksista?

Lue lisää

Editkilpailun tulokset on julkistettu!

Katso tulokset Editkilpailun nettisivuilta. Lämpimät onnittelut voittajille ja shortlistalle päässeille!

Lue lisää

KMT: Aikakausmediat tavoittavat yhdeksän kymmenestä suomalaisesta

Tuoreimman Kansallisen Mediatutkimuksen (KMT) mukaan aikakausmediat tavoittavat painettuna 84,8 prosenttia yli 15-vuotiaista suomalaisista. Luku on 89,7 prosenttia, kun huomioidaan myös digitaaliset sisällöt.

Lue lisää

Mikä oli helmikuun paras mainos?

Voitosta kisaavat Bonge, Vaasan, Kesko, Pelican Rouge ja SOK. Äänestä paras voittoon!

Lue lisää

Turvavälillä on väliä

Nissanin Turvaväli voitti tammikuun Kuukauden aikkarimainos -äänestyksen. Hopealle tuli WWF ja pronssia otti Aku Ankka.

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 12: Pertti Saloheimo, Lääkärilehti

Yksi tutkimus sanoo tätä, toinen toista. Lääkärilehti julkaisee tietoa, joka on tutkittua ja oikeellista. Tiedeartikkelit käyvät läpi tiukan vertaisarvioinnin ja siksi lehden tietoon voi luottaa.

Lue lisää

Editkilpailun shortlistat julkistettiin!

Shortlistoista julkistettiin lähes kaikki toimitukselliset sarjat sekä Vuoden aikakauslehtimainos -sarja. Toimiksellisista sarjoista Vuoden aikakauslehtikansi (yleisöänestys) sekä Vuoden myyvin irtonumerokansi ehdokkaat julkistamme viikon 10 alussa.

Lue lisää

Tammikuun parhaasta kisataan nyt!

Kuka voittaa tammikuun Kuukauden aikkarimainos -kisan: Aku, Magnum, Nissan, WWF vai Tjäreborg? Käy äänestämässä suosikkiasi!

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 11: Jukka Heinonen, Seura

Sadat yksityiskohdat, kymmenet puhelut ja pitkä selvitystyö auttoivat Seuran toimittajan neuvostoloikkarin vaietun tarinan äärelle.

Lue lisää

Loppuvuoden 2019 voittaja on Luhta

Marras-joulukuun parhaaksi aikkarimainokseksi äänestettiin Luhta Home. Toiseksi tuli Pohjola Sairaala ja kolmanneksi Saint-Gobain/Isover.

Lue lisää

Marras-joulukuun Kuukauden aikkarimainos -kisa on käynnissä!

Loppuvuoden 2019 parhaan aikkarimainoksen tittelistä kisaavat LuhtaHOME, Pohjola Sairaala, Lidl, Saint-Gobain ja Pelastusarmeija.

Lue lisää

Äänestä suosikkikanttasi!

Mikä oli vuoden 2019 paras aikakauslehtikansi? Äänestä suosikkiasi osoitteessa www.editkilpailu.fi/kansi19 ja osallistu 500 euron matka­lahjakortin ja vuoden aikakauslehtitilauksen arvontaan!

Lue lisää

#viikonaikkari 4/2020 on Nova

Nova on Meira Novan julkaisema asiakaslehti, joka kertoo foodservice-alan kuulumiset. Tutustu lehden mediakorttiin!

Lue lisää

#viikonaikkari 3/2020 on Mondo!

Mediakorttipalvelusta löydät mm. Mondon ilmestymisaikataulun, teemat ja mainostilan hinnat.

Lue lisää

Rakkaus voitti lokakuussa

Scandicin Live happily ever after 
suuteli kultaa lokakuun 
aikkarimainos-kisassa. Toiseksi tuli Kojamon Ellinoora, ja kolmanneksi äänestettiin K-ruoka mainoksella Kun kädet on täynnä.

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 10: Elina Lappalainen

"Matka kohti tasa-arvoa ei ole valmis sillä, että meillä on naisia lehden kannessa", sanoo Talouselämän toimittaja Elina Lappalainen. Jutussamme hän kertoo, miksi Talouselämä tekee Päättäjänaiset-selvitystä, ja miksi on tärkeää nostaa naisia esiin talousmediassa.

Lue lisää

Vuonna 2019 syntyi 40 uutta aikakauslehteä

Uusia lehtiä olivat mm. Apu Juniori, Tiede Luonto, Kotiliesi Juhlat, Rakkaat Villasukat, Pulla sekä Vintage ja keräily.

Lue lisää

Editkilpailu on nyt käynnissä!

Ehdota vuoden 2019 Editiin palkittavia lehtiä, tekijöitä ja toteutuksia viimeistään ­tiistaina 7.1.2020 klo 16.00.

Kilpailu on avoin kaikille Aikakausmedian jäsenkustantajien lehdille ja niiden tekijöille.

Lue lisää

Kuka voittaa lokakuun aikkarimainoskisan?

Äänestä nyt lokakuun parasta aikkarimainosta! Kisassa mukana ovat K-Ruoka, Kojamo, Scandic, Silmäasema ja Valio.

Lue lisää

Syyskuun aikkarimainos on makea

Kouvolan lakritsi voitti syyskuun Kuukauden aikkarimainos -kisan. Toiseksi tuli Me Naiset ja Sanoma Media Finland, ja kolmanneksi Aurinkomatkat.

Lue lisää

Karhun 0,0 % kahmi 84 % äänistä

Sinebrychoff voitti alkoholittoman oluen mainoksellaan kesä-elokuun Kuukauden aikkarimainos -yleisöäänestyksen. Toiseksi tuli Sanoma Media Finland ja kolmanneksi Valio.

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 9: Lauri Paloposki, Riffi

Musiikkitekniikan erikoislehti Riffi käsittelee kaikkia niitä asioita, joita tarvitaan, kun tehdään musiikkia tai tuotetaan ääntä. Tunne tekijät -sarjan yhdeksännessä osassa ääneen pääsee Riffin päätoimittaja Lauri Paloposki.

Lue lisää

Äänestä syyskuun parasta aikkarimainosta!

Syyskuun mainoksista Markkinointi&Mainonta-lehden yleisöäänestykseen pääsivät #Readhour-kampanja, Aurinkomatkat, Kouvolan lakritsi, Lidl ja Sanoma/Me Naiset. Tutustu mainoksiin ja anna äänesi alla olevasta linkistä!

Lue lisää

VINK! opastaa natiivimainonnan saloihin

Aikakausmedian tutkimus naisille suunnatusta natiivimainonnasta on julkaistu. Tutustu oppaaseen ja esitykseen sivuillamme tai pyydä painettu julkaisu itsellesi toimistoltamme.

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 8: markkinointitutkija Vaula Norrena

Vahvat värit ja suuret kuvat. Ne vetoavat mainoksissa lukijoihin. Myös yhteiskunnan tilanne heijastuu mainosmaailman väreihin ja muotoihin. Mutta miten? Vaula Norrena avaa mainosmaailman muutoksia ja trendejä Tunne tekijät -sarjan kahdeksannessa osassa.

Sarjan edelliset osat näet täältä.

Lue lisää

Aikakausmedia julkaisi lastenkirjan päiväkodeille

Lyyti Kynäsen ja Seppo Sanasen Lehtimetsäläinen täydentää tammikuussa julkaistua, varhaiskasvatukseen suunnattua oppimateriaalikokonaisuutta. 

Lue lisää

Blogi: Onko lukemisen vähentyminen pelkkä illuusio?

"Osa lapsista ja nuorista kokee, että ”periaatteessa se menee silleen, että me opetetaan niitä [vanhempia] ennen kuin ne meitä", oli kyseessä sitten medialukutaito tai uusi teknologia", kirjoittaa blogissamme tutkija Anne Melander.

Onko lukeminen tosiasiassa vähentynyt, mittaammeko lukemista oikein – ja kuka opettaakaan ketä, kun puhutaan mediataidoista?

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 7: Eero Kettunen

Tunne tekijät -sarjan seitsemännessä osassa Kolmiokirjan ristikkolehtien päätoimittaja Eero Kettunen kertoo, miten ristikot syntyvät. Sarjan edelliset osat näet täältä.

Lue lisää

Lasten ja nuorten mediapäivä -tutkimus on julkaistu!

Tiedätkö, mitä medioita ja välineitä kouluikäiset lapset ja nuoret käyttävät? Tai millaisia kiinnostuksen kohteita tytöillä ja pojilla on, ja miten ne vaihtelevat iän myötä? Uusin tutkimuksemme kertoo 7–15-vuotiaiden mediankäytöstä.

Lue lisää

Blogi: Epämääräinen häivähdys vai ympärivuotinen tujaus sateenkaarta?

"Sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöt eivät loista läsnäolollaan mainonnassa, vaikka brändit laittavatkin sateenkaarilipun liehumaan priden kunniaksi. Sateenkaarevien arvojen näkymistä tarvitaan ympäri vuoden", kirjoittaa Setan Eliisa Alatalo.

Lue lisää

Huhtikuun paras mainos oli Ifolorilla

Kuukauden aikkarimainos -kisan huhtikuun yleisöäänestyksen voitti Ifolorin Valokuvilla sisustaminen. Toiseksi tuli Paulig ja kolmanneksi Sanoma.

Lue lisää

Ajankuva 2019 on ilmestynyt!

Jos et jo saanut lehteä, pyydä painettu kappaleesi toimistoltamme!

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 6: Tuukka Grönholm

Pelimaailma luo yhteisöjä ajasta ja paikasta riippumatta. Tunne tekijät -sarjan kuudennessa osassa Pelit-lehden päätoimittaja Tuukka Grönholm kertoo yhteisöllisyyden uusista muodoista.

Lue lisää

Vuoden aikkarimainokset 2018

Vuoden aikkarimainokset 2018 on julkaistu! Lue julkaisu digitaalisena tai pyydä oma kappale toimistoltamme.

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 5: Riikka Kaartinen, Suomen Luonto

Sarjan viidennessä osassa toimittaja Riikka Kaartinen kertoo luontotoimittajan työstä sekä uhanalaisista ankeriaista. Miksi jopa yli 90 prosenttia ankeriaista sekä Suomessa että koko Euroopassa on hävinnyt, ja miksi ankeriaiden salakauppa houkuttelee salakuljettajia?

Lue lisää

Blogi: Valitse sopiva vaikuttaja, briiffaa rehellisesti ja panosta näkökulmaan – vinkit onnistuneeseen vaikuttajayhteistyöhön

Bloggaaja Julia Thurén antaa blogissamme vinkkejä onnistuneeseen vaikuttajayhteistyöhön. Tutustu myös muiden kirjoittajien postauksiin.

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 4: 
Anni Lintula, A-lehdet

Tunne tekijät -sarjan neljännessä osassa diginatiivin kohderyhmän asiantuntija Anni Lintula kertoo, miten nuorten tapa kuluttaa mediaa on muuttunut.

Lue lisää

Blogi: Vieläkö aikakauslehti mahtuu mainostajan työkalupakkiin?

Perinteisesti on ajateltu, että aikakauslehti on media, jossa rakennetaan brändiä. Mutta onko imagomainonta ainoa tapa hyödyntää printtilehteä – ja onko aikakauslehtimainonnalla tulevaisuutta aikana, jolloin kattavaa nettopeittoa on entistä vaikeampi saavuttaa yhdessä kanavassa? Lue mediatoimisto Dagmarin asiakkuusjohtaja Mari Riipisen ajatuksia blogistamme. Näet aiemmat postaukset muilta kirjoittajilta sivuiltamme.

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 3: Suvi Takala ja Jenni Fabritius, Heppu-lehti

Partiolaisten Heppu-lehden uudistuksessa mukaan tuotiin jotain ihan uutta – lisättyä todellisuutta eli AR:ää. Tunne tekijät -sarjan kolmannessa osassa Suvi Takala ja Jenni Fabritius kertovat, miten uudistusta lähdettiin tekemään.

Lue lisää

Editkilpailun toimitustellisten sarjojen shortlistat on nyt julkaistu!

Katso ehdokkaat kilpailusivustolta. Vuoden aikakauslehtimainos -sarjan shortlista julkistetaan 7.3.2019.

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 2: Velimatti Honkanen, Tekniikan Maailma

Joskus huolellinen journalismi voi jopa pelastaa henkiä. Tunne tekijät -sarjan toisessa osassa Tekniikan Maailman tuottaja Velimatti Honkanen kertoo, miten riippumaton testaus paljasti vakavan vian Volkswagenin automalleissa, ja mitä siitä seurasi.

Lue lisää

Tunne tekijät -sarja alkoi!

Sarjassa esitellään aikakausmedia-alan osaajia. Ensimmäisenä vuorossa on Kodin Kuvalehden päätoimittaja Minna McGill, joka puhuu muun muassa Tämän haluan sanoa -jutusta, jossa saattokodin asukkaat puhuvat heille tärkeistä asioista.

Lue lisää

Mikä on tammikuun paras aikkarimainos?

Joulukuussa Kuukauden aikkarimainos -kisan yleisöäänestyksen voitti Hartwallin Merry Joe. Katso koko kärkikolmikko tästä ja äänestä tammikuun parasta aikkarimainosta tästä.

Lue lisää

Äänestä suosikkiasi vuoden aikakauslehtikanneksi!

20 mainiota ehdokasta Vuoden 2018 aikakauslehtikanneksi! Äänestä suosikkiasi osoitteessa www.editkilpailu.fi/kansi18. Äänestäneiden kesken arvotaan 500 euron matkalahjakortti ja aikkarivuosikerta.

Lue lisää

Tubekulttuurin perusteet

Aikakausmedian ja A-lehtien uusi verkkokurssi perehdyttää kasvattajat tubekulttuuriin. Videomuotoinen kurssi auttaa ymmärtämään ilmiötä ja hyödyntämään sitä mediakasvatuksessa. Kurssi on maksuton.

Lue lisää

Lasten lehtikone

Tässä ovat Seppo Sananen ja Lyyti Kynänen, Aikakausmedian uutta oppimateriaalia tähdittävä reportterikaksikko. Varhaiskasvatukseen suunnattu oppimateriaali koostuu digitaalisesta Lasten lehtikoneesta, painetusta harjoituslehtisestä ja Lyyti Kynäsen ja Seppo Sanasen lehtirallista, jonka laulaa Pikku Papun orkesterista tuttu Sanna Kaisa Sundström.

Lue lisää

Haku ja sivuston työkalut
Linkit / Ota yhteyttä /

Yhteystiedot

Aikakausmedia
Käyntiosoite: Eteläranta 10,
00131 Helsinki


Postiosoite: PL 185, 00131 Helsinki
Sähköposti:
Puhelin: (09) 2287 7280

Laskutusosoite

Facebook

Twitter
Instagram

Henkilöstön yhteystiedot
Anna palautetta

Palvelut

Aikakausmedia on aikakauslehtijulkaisijoiden yhteistyöfoorumi, jonka jäseninä ovat kaikki merkittävät aikakauslehtikustantajat Suomessa.

Mediakortit.fi
Tiedot ja monipuoliset hakumahdollisuudet noin 200 aikakauslehdestä.

Koulujen lehtitilaukset
Tilaa koulullesi aikakauslehtiä alennettuun hintaan.

Jäsenluettelo
Jäsenkustantajien ja lehtien yhteystiedot.

Jäsenextranet
Jäsenten oma palvelu sisältää muun muassa tietoa tapahtumista.

Aikakausmedia ADS Oy

Aikakauslehtien liiton omistama yritys, jonka palveluja käyttävät niin pienet kuin suuretkin aikakauslehtikustantajat.

Ilmoitusvarausjärjestelmä
Ilmoitusaineistojen välitys- ja tarkitusjärjestelmä
Mediatietojen jakelujärjestelmä

Siirry Aikakausmedia ADS Oy:n sivuille