Siirry hakuun ja työkalulinkkeihin
Siirry osion navigaatioon
Siirry päänavigaatioon

Somenostot

Tähän osioon on koottu Aikakausmedian sosiaalisen median nostot.

Syyskuun aikkarimainos on makea

Kouvolan lakritsi voitti syyskuun Kuukauden aikkarimainos -kisan. Toiseksi tuli Me Naiset ja Sanoma Media Finland, ja kolmanneksi Aurinkomatkat.

Lue lisää

Karhun 0,0 % kahmi 84 % äänistä

Sinebrychoff voitti alkoholittoman oluen mainoksellaan kesä-elokuun Kuukauden aikkarimainos -yleisöäänestyksen. Toiseksi tuli Sanoma Media Finland ja kolmanneksi Valio.

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 9: Lauri Paloposki, Riffi

Musiikkitekniikan erikoislehti Riffi käsittelee kaikkia niitä asioita, joita tarvitaan, kun tehdään musiikkia tai tuotetaan ääntä. Tunne tekijät -sarjan yhdeksännessä osassa ääneen pääsee Riffin päätoimittaja Lauri Paloposki.

Lue lisää

Äänestä syyskuun parasta aikkarimainosta!

Syyskuun mainoksista Markkinointi&Mainonta-lehden yleisöäänestykseen pääsivät #Readhour-kampanja, Aurinkomatkat, Kouvolan lakritsi, Lidl ja Sanoma/Me Naiset. Tutustu mainoksiin ja anna äänesi alla olevasta linkistä!

Lue lisää

VINK! opastaa natiivimainonnan saloihin

Aikakausmedian tutkimus naisille suunnatusta natiivimainonnasta on julkaistu. Tutustu oppaaseen ja esitykseen sivuillamme tai pyydä painettu julkaisu itsellesi toimistoltamme.

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 8: markkinointitutkija Vaula Norrena

Vahvat värit ja suuret kuvat. Ne vetoavat mainoksissa lukijoihin. Myös yhteiskunnan tilanne heijastuu mainosmaailman väreihin ja muotoihin. Mutta miten? Vaula Norrena avaa mainosmaailman muutoksia ja trendejä Tunne tekijät -sarjan kahdeksannessa osassa.

Sarjan edelliset osat näet täältä.

Lue lisää

Aikakausmedia julkaisi lastenkirjan päiväkodeille

Lyyti Kynäsen ja Seppo Sanasen Lehtimetsäläinen täydentää tammikuussa julkaistua, varhaiskasvatukseen suunnattua oppimateriaalikokonaisuutta. 

Lue lisää

Blogi: Onko lukemisen vähentyminen pelkkä illuusio?

"Osa lapsista ja nuorista kokee, että ”periaatteessa se menee silleen, että me opetetaan niitä [vanhempia] ennen kuin ne meitä", oli kyseessä sitten medialukutaito tai uusi teknologia", kirjoittaa blogissamme tutkija Anne Melander.

Onko lukeminen tosiasiassa vähentynyt, mittaammeko lukemista oikein – ja kuka opettaakaan ketä, kun puhutaan mediataidoista?

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 7: Eero Kettunen

Tunne tekijät -sarjan seitsemännessä osassa Kolmiokirjan ristikkolehtien päätoimittaja Eero Kettunen kertoo, miten ristikot syntyvät. Sarjan edelliset osat näet täältä.

Lue lisää

Lasten ja nuorten mediapäivä -tutkimus on julkaistu!

Tiedätkö, mitä medioita ja välineitä kouluikäiset lapset ja nuoret käyttävät? Tai millaisia kiinnostuksen kohteita tytöillä ja pojilla on, ja miten ne vaihtelevat iän myötä? Uusin tutkimuksemme kertoo 7–15-vuotiaiden mediankäytöstä.

Lue lisää

Blogi: Epämääräinen häivähdys vai ympärivuotinen tujaus sateenkaarta?

"Sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöt eivät loista läsnäolollaan mainonnassa, vaikka brändit laittavatkin sateenkaarilipun liehumaan priden kunniaksi. Sateenkaarevien arvojen näkymistä tarvitaan ympäri vuoden", kirjoittaa Setan Eliisa Alatalo.

Lue lisää

Huhtikuun paras mainos oli Ifolorilla

Kuukauden aikkarimainos -kisan huhtikuun yleisöäänestyksen voitti Ifolorin Valokuvilla sisustaminen. Toiseksi tuli Paulig ja kolmanneksi Sanoma.

Lue lisää

Ajankuva 2019 on ilmestynyt!

Jos et jo saanut lehteä, pyydä painettu kappaleesi toimistoltamme!

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 6: Tuukka Grönholm

Pelimaailma luo yhteisöjä ajasta ja paikasta riippumatta. Tunne tekijät -sarjan kuudennessa osassa Pelit-lehden päätoimittaja Tuukka Grönholm kertoo yhteisöllisyyden uusista muodoista.

Lue lisää

Vuoden aikkarimainokset 2018

Vuoden aikkarimainokset 2018 on julkaistu! Lue julkaisu digitaalisena tai pyydä oma kappale toimistoltamme.

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 5: Riikka Kaartinen, Suomen Luonto

Sarjan viidennessä osassa toimittaja Riikka Kaartinen kertoo luontotoimittajan työstä sekä uhanalaisista ankeriaista. Miksi jopa yli 90 prosenttia ankeriaista sekä Suomessa että koko Euroopassa on hävinnyt, ja miksi ankeriaiden salakauppa houkuttelee salakuljettajia?

Lue lisää

Blogi: Valitse sopiva vaikuttaja, briiffaa rehellisesti ja panosta näkökulmaan – vinkit onnistuneeseen vaikuttajayhteistyöhön

Bloggaaja Julia Thurén antaa blogissamme vinkkejä onnistuneeseen vaikuttajayhteistyöhön. Tutustu myös muiden kirjoittajien postauksiin.

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 4: 
Anni Lintula, A-lehdet

Tunne tekijät -sarjan neljännessä osassa diginatiivin kohderyhmän asiantuntija Anni Lintula kertoo, miten nuorten tapa kuluttaa mediaa on muuttunut.

Lue lisää

Blogi: Vieläkö aikakauslehti mahtuu mainostajan työkalupakkiin?

Perinteisesti on ajateltu, että aikakauslehti on media, jossa rakennetaan brändiä. Mutta onko imagomainonta ainoa tapa hyödyntää printtilehteä – ja onko aikakauslehtimainonnalla tulevaisuutta aikana, jolloin kattavaa nettopeittoa on entistä vaikeampi saavuttaa yhdessä kanavassa? Lue mediatoimisto Dagmarin asiakkuusjohtaja Mari Riipisen ajatuksia blogistamme. Näet aiemmat postaukset muilta kirjoittajilta sivuiltamme.

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 3: Suvi Takala ja Jenni Fabritius, Heppu-lehti

Partiolaisten Heppu-lehden uudistuksessa mukaan tuotiin jotain ihan uutta – lisättyä todellisuutta eli AR:ää. Tunne tekijät -sarjan kolmannessa osassa Suvi Takala ja Jenni Fabritius kertovat, miten uudistusta lähdettiin tekemään.

Lue lisää

Editkilpailun toimitustellisten sarjojen shortlistat on nyt julkaistu!

Katso ehdokkaat kilpailusivustolta. Vuoden aikakauslehtimainos -sarjan shortlista julkistetaan 7.3.2019.

Lue lisää

Tunne tekijät, osa 2: Velimatti Honkanen, Tekniikan Maailma

Joskus huolellinen journalismi voi jopa pelastaa henkiä. Tunne tekijät -sarjan toisessa osassa Tekniikan Maailman tuottaja Velimatti Honkanen kertoo, miten riippumaton testaus paljasti vakavan vian Volkswagenin automalleissa, ja mitä siitä seurasi.

Lue lisää

Tunne tekijät -sarja alkoi!

Sarjassa esitellään aikakausmedia-alan osaajia. Ensimmäisenä vuorossa on Kodin Kuvalehden päätoimittaja Minna McGill, joka puhuu muun muassa Tämän haluan sanoa -jutusta, jossa saattokodin asukkaat puhuvat heille tärkeistä asioista.

Lue lisää

Mikä on tammikuun paras aikkarimainos?

Joulukuussa Kuukauden aikkarimainos -kisan yleisöäänestyksen voitti Hartwallin Merry Joe. Katso koko kärkikolmikko tästä ja äänestä tammikuun parasta aikkarimainosta tästä.

Lue lisää

Äänestä suosikkiasi vuoden aikakauslehtikanneksi!

20 mainiota ehdokasta Vuoden 2018 aikakauslehtikanneksi! Äänestä suosikkiasi osoitteessa www.editkilpailu.fi/kansi18. Äänestäneiden kesken arvotaan 500 euron matkalahjakortti ja aikkarivuosikerta.

Lue lisää

Tubekulttuurin perusteet

Aikakausmedian ja A-lehtien uusi verkkokurssi perehdyttää kasvattajat tubekulttuuriin. Videomuotoinen kurssi auttaa ymmärtämään ilmiötä ja hyödyntämään sitä mediakasvatuksessa. Kurssi on maksuton.

Lue lisää

Lasten lehtikone

Tässä ovat Seppo Sananen ja Lyyti Kynänen, Aikakausmedian uutta oppimateriaalia tähdittävä reportterikaksikko. Varhaiskasvatukseen suunnattu oppimateriaali koostuu digitaalisesta Lasten lehtikoneesta, painetusta harjoituslehtisestä ja Lyyti Kynäsen ja Seppo Sanasen lehtirallista, jonka laulaa Pikku Papun orkesterista tuttu Sanna Kaisa Sundström.

Lue lisää

Haku ja sivuston työkalut
Linkit / Ota yhteyttä /

Yhteystiedot

Aikakausmedia
Käyntiosoite: Eteläranta 10,
00131 Helsinki


Postiosoite: PL 185, 00131 Helsinki
Sähköposti:
Puhelin: (09) 2287 7280

Laskutusosoite

Facebook

Twitter
Instagram

Henkilöstön yhteystiedot
Anna palautetta

Palvelut

Aikakausmedia on aikakauslehtijulkaisijoiden yhteistyöfoorumi, jonka jäseninä ovat kaikki merkittävät aikakauslehtikustantajat Suomessa.

Mediakortit.fi
Tiedot ja monipuoliset hakumahdollisuudet yli 200 aikakauslehdestä.

Koulujen lehtitilaukset
Tilaa koulullesi aikakauslehtiä alennettuun hintaan.

Jäsenluettelo
Jäsenkustantajien ja lehtien yhteystiedot.

Jäsenextranet
Jäsenten oma palvelu sisältää muun muassa tietoa tapahtumista.

Aikakausmedia ADS Oy

Aikakauslehtien liiton omistama yritys, jonka palveluja käyttävät niin pienet kuin suuretkin aikakauslehtikustantajat.

Ilmoitusvarausjärjestelmä
Ilmoitusaineistojen välitys- ja tarkitusjärjestelmä
Mediatietojen jakelujärjestelmä

Siirry Aikakausmedia ADS Oy:n sivuille