Vuoden aikakauslehtikansi -äänestys
Suuri yleisö äänestää Vuoden aikakauslehtikannesta Editkilpailun sivustolla.
Maksuton webinaari jäsenille: Tekijänoikeus ja tekoäly – missä mennään nyt?
Aikakausmedian webinaarissa pohditaan tekoälyä tekijänoikeuksien näkökulmasta tiistaina 26. maaliskuuta. Tekijänoikeuskysymyksiin vastaa Aikakausmedian johtaja Mikko Hoikka.
Minkälaisia tekijänoikeusongelmia tekoälyn hyödyntämiseen liittyy, ja millaisia ratkaisuja on odotettavissa? Voiko aikakausmediakustantaja suojata julkaisujaan luvatonta hyväksikäyttöä vastaan? Entä milloin tekoälyn avulla luotu sisältö saa itse tekijänoikeussuojaa?
Muun muassa näihin kysymyksiin vastaa Aikakausmedian webinaarissa tiistaina 26.3. Aikakausmedian johtaja Mikko Hoikka, joka on tekijänoikeuksiin erikoistunut juristi.
Koulutuksen aihe: Tekijänoikeus ja tekoäly – missä mennään nyt?
Missä: webinaari
Milloin: ti 26.3. kello 9.00–10.00
Kenelle: Aikakausmedian jäsenille
Kouluttaja: Mikko Hoikka
Hinta: maksuton
Ilmoittautuminen: 25.3. kello 12.00 mennessä
Mediapäivä 2024 – sopeutuva ja muuttuva media
Uudistuneen Mediapäivän teema on Sopeutuva ja muuttuva media. Media-ala on nopeassa ja jatkuvassa muutoksessa. Kuinka sopeutua tähän muutokseen? Mitkä ovat alan haasteet, mahdollisuudet ja tulevaisuuden suuntaviivat?
Mediapäivän keynote-puheenvuoron pitää Condé Nastin sosiaalisesta mediasta ja analytiikasta sekä yleisön kehityksestä vastaava johtaja Jenna Rak. Condé Nast on yhdysvaltalainen aikakauslehtien kustannusyhtiö, joka kustantaa esimerkiksi Vogueta, GQ:ta ja Vanity Fairia.
Mediapäivän käytännönläheisissä työpajoissa keskustellaan ja kerätään näkemyksiä kustantamisen, journalismin ja jakelun tulevaisuudesta. Reuters-instituutin tutkimusjohtaja Richard Fletcher opastaa kustantajia valmistautumaan tulevaan, ja Jenna-Riia Oldenburgin vetämässä Mediapoolin skenaariotyöpajassa pohditaan, saadaanko painettu sanomalehti jaettua 2030-luvulla.
Luvassa on huippupuhujia, keskusteluja ja käytännön työpajoja, jotka avaavat uusia näkökulmia media-alan kehitykseen ja mahdollisuuksien edistämiseen. Mediapäivä on myös oiva tilaisuus verkostoitumiseen ja ajatustenvaihtoon, sillä tapahtuma kokoaa yhteen alan toimijat, vaikuttajat ja toimialasta kiinnostuneet.
Jäsenhinnat koskevat Aikakausmedian, Graafisen Teollisuuden, Medialiiton, RadioMedian, Suomen Kustannusyhdistyksen ja Uutismedian liiton jäsenyrityksissä työskenteleviä.
Ilmoittautuminen on nyt auki! Varmista paikkasi Mediapäivässä 2024 edullisella ennakkohinnalla. Alennetut hinnat ovat voimassa 24.3.2024 asti.