Aikakausmedia seuraa suomalaisten aikakausmediabrändien tavoittavuutta digitaalisissa kanavissa kuukausittain. Sekä tavoittavuusluvut että sivulatausluvut ovat viikkokeskiarvoja.
Mediakohtaiset viikoittaiset tulokset löytyvät FIAM:in julkiselta listalta, joka päivitetään torstaisin klo 12.30. Julkisilta listoilta löytyvät medioiden viikkotason peitot, sivulataukset, käynnit ja käyntiuseus (reach, pageviews, sessions ja frequency).
Tavoittavuus- ja sivulatausluvut päivitetään myös kuukausittain Aikakausmedian Mediakorttipalveluun niille Aikakausmedian jäsenten lehdille, jotka ovat FIAM:n asiakkaita.
Aikakausmedioiden viikkotavoittavuus digissä (reach), kaikki aikakausmediat yhteensä
Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.
elokuu 2022 | 2 445 379 |
syyskuu 2022* | 2 427 818 |
lokakuu 2022** | 2 367 623 |
marraskuu 2022 | 2 395 165 |
joulukuu 2022 *** | 2 450 888 |
tammikuu 2023 *** | 2 725 569 |
helmikuu 2023 *** | 2 700 605 |
maaliskuu 2023 *** | 2 726 518 |
huhtikuu 2023 *** | 2 709 417 |
toukokuu 2023 *** | 2 515 388 |
kesäkuu 2023 *** | 2 520 158 |
heinäkuu 2023 *** | 2 496 593 |
elokuu 2023 *** | 2 490 961 |
*) Venelehden yleisö puuttuu nettoluvusta.
**) Taloustaidon ja Venelehden yleisöt puuttuvat nettoluvusta.
***) Tiede-lehti puuttuu nettoluvusta.
Lähde: FIAM. Mittauksessa on mukana 35 aikakausmediaa. Me Naisten ja HS Meidän perheen sivustot ovat mukana nettoluvussa joulukuusta 2022 alkaen. Alibi poistui seurannasta elokuussa 2023.
Yhden aikakausmedian keskimääräinen viikkotavoittavuus digissä (reach)
Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.
elokuu 2022 | 211 178 |
syyskuu 2022* | |
lokakuu 2022* | |
marraskuu 2022 | 185 333 |
joulukuu 2022 | 226 433 |
tammikuu 2023 | 224 691 |
helmikuu 2023 | 221 782 |
maaliskuu 2023 | 225 080 |
huhtikuu 2023 | 210 884 |
toukokuu 2023 | 202 110 |
kesäkuu 2023 | 204 434 |
heinäkuu 2023 | 197 731 |
elokuu 2023 | 213 271 |
*) Luvut puuttuvat mittausongelman takia.
Lähde: FIAM. Mittauksessa on mukana 35 aikakausmediaa.
Aikakausmedioiden keskimääräiset viikoittaiset sivulataukset (pageviews), kaikki aikakausmediat yhteensä
Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista.
elokuu 2022 | 32 330 631 |
syyskuu 2022 | 29 286 261 |
lokakuu 2022 | 29 291 286 |
marraskuu 2022 | 23 118 573 |
joulukuu 2022 | 29 763 416 |
tammikuu 2023 | 30 301 287 |
helmikuu 2023 | 29 985 007 |
maaliskuu 2023 | 30 718 386 |
huhtikuu 2023 | 28 405 783 |
toukokuu 2023 | 27 208 063 |
kesäkuu 2023 | 26 056 756 |
heinäkuu 2023 | 27 212 438 |
elokuu 2023 | 26 780 639 |
Lähde: FIAM. Mittauksessa on mukana 35 aikakausmediaa.
Yhden aikakausmedian keskimääräiset viikoittaiset sivulataukset (pageviews)
Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista.
elokuu 2022 | 923 732 |
syyskuu 2022 | 861 361 |
lokakuu 2022 | 887 615 |
marraskuu 2022 | 722 455 |
joulukuu 2022 | 850 383 |
tammikuu 2023 | 841 702 |
helmikuu 2023 | 832 917 |
maaliskuu 2023 | 853 289 |
huhtikuu 2023 | 789 050 |
toukokuu 2023 | 755 780 |
kesäkuu 2023 | 723 799 |
heinäkuu 2023 | 755 901 |
elokuu 2023 | 765 161 |
Lähde: FIAM. Mittauksessa on mukana 35 aikakausmediaa.
FIAM (The Finnish Internet Audience Measurement) on online-yleisöjen virallinen mittaus Suomessa. FIAM tuottaa tietoa sivustojen yleisöistä sekä eri päätelaitteiden osalta että kokonaisuutena.
Keskeinen mittari on viikkotavoittavuus. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.
FIAM:ia tuottaa Media Metrics Finland Oy (MMF), joka on voittoa tavoittelematon media-alan kehitysyhtiö. MMF:n toteuttajakumppani on AudienceProject AsP.