Haku
Nainen hymyilee ja katselee puhelintaan sohvalla.
Kuva: Shutterstock

Aikakausmedia seuraa suomalaisten aikakausmediabrändien tavoittavuutta digitaalisissa kanavissa kuukausittain. Sekä tavoittavuusluvut että sivulatausluvut ovat viikkokeskiarvoja. 

Mediakohtaiset viikoittaiset tulokset löytyvät FIAM:in julkiselta listalta, joka päivitetään torstaisin klo 12.30. Julkisilta listoilta löytyvät medioiden viikkotason peitot, sivulataukset, käynnit ja käyntiuseus (reach, pageviews, sessions ja frequency).

Tavoittavuus- ja sivulatausluvut päivitetään myös kuukausittain Aikakausmedian Mediakorttipalveluun niille Aikakausmedian jäsenten lehdille, jotka ovat FIAM:n asiakkaita. 

Aikakausmedioiden viikkotavoittavuus digissä (reach), kaikki aikakausmediat yhteensä

Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.

elokuu 2022 2 445 379
syyskuu 2022* 2 427 818
lokakuu 2022** 2 367 623
marraskuu 2022 2 395 165
joulukuu 2022 *** 2 450 888
tammikuu 2023 *** 2 725 569
helmikuu 2023 *** 2 700 605
maaliskuu 2023 *** 2 726 518
huhtikuu 2023 *** 2 709 417
toukokuu 2023 *** 2 515 388
kesäkuu 2023 *** 2 520 158
heinäkuu 2023 *** 2 496 593
elokuu 2023 *** 2 490 961

*) Venelehden yleisö puuttuu nettoluvusta.
**) Taloustaidon ja Venelehden yleisöt puuttuvat nettoluvusta.
***) Tiede-lehti puuttuu nettoluvusta.

Lähde: FIAM. Mittauksessa on mukana 35 aikakausmediaa. Me Naisten ja HS Meidän perheen sivustot ovat mukana nettoluvussa joulukuusta 2022 alkaen. Alibi poistui seurannasta elokuussa 2023.

Yhden aikakausmedian keskimääräinen viikkotavoittavuus digissä (reach)

Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.

elokuu 2022 211 178
syyskuu 2022*  
lokakuu 2022*  
marraskuu 2022 185 333
joulukuu 2022 226 433
tammikuu 2023 224 691
helmikuu 2023 221 782
maaliskuu 2023  225 080
huhtikuu 2023  210 884
toukokuu 2023 202 110
kesäkuu 2023  204 434
heinäkuu 2023  197 731
elokuu 2023 213 271

*) Luvut puuttuvat mittausongelman takia.

Lähde: FIAM. Mittauksessa on mukana 35 aikakausmediaa. 

Aikakausmedioiden keskimääräiset viikoittaiset sivulataukset (pageviews), kaikki aikakausmediat yhteensä

Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. 

elokuu 2022 32 330 631
syyskuu 2022 29 286 261
lokakuu 2022 29 291 286
marraskuu 2022 23 118 573
joulukuu 2022 29 763 416
tammikuu 2023 30 301 287
helmikuu 2023 29 985 007
maaliskuu 2023  30 718 386
huhtikuu 2023  28 405 783
toukokuu 2023 27 208 063
kesäkuu 2023 26 056 756
heinäkuu 2023 27 212 438
elokuu 2023 26 780 639

Lähde: FIAM. Mittauksessa on mukana 35 aikakausmediaa. 

Yhden aikakausmedian keskimääräiset viikoittaiset sivulataukset (pageviews)

Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. 

elokuu 2022 923 732
syyskuu 2022 861 361
lokakuu 2022 887 615
marraskuu 2022 722 455
joulukuu 2022 850 383
tammikuu 2023 841 702
helmikuu 2023 832 917
maaliskuu 2023  853 289
huhtikuu 2023  789 050
toukokuu 2023 755 780
kesäkuu 2023 723 799
heinäkuu 2023 755 901
elokuu 2023 765 161

Lähde: FIAM. Mittauksessa on mukana 35 aikakausmediaa.


FIAM (The Finnish Internet Audience Measurement) on online-yleisöjen virallinen mittaus Suomessa. FIAM tuottaa tietoa sivustojen yleisöistä sekä eri päätelaitteiden osalta että kokonaisuutena.

Keskeinen mittari on viikkotavoittavuus. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.

FIAM:ia tuottaa Media Metrics Finland Oy (MMF), joka on voittoa tavoittelematon media-alan kehitysyhtiö. MMF:n toteuttajakumppani on AudienceProject AsP.

×

Haku: