Haku
Nainen hymyilee ja katselee puhelintaan sohvalla.
Kuva: Shutterstock

Aikakausmedia seuraa suomalaisten aikakausmediabrändien tavoittavuutta digitaalisissa kanavissa kuukausittain. Sekä tavoittavuusluvut että sivulatausluvut ovat viikkokeskiarvoja. 

Mediakohtaiset viikoittaiset tulokset löytyvät FIAM:in julkiselta listalta, joka päivitetään torstaisin klo 12.30. Julkisilta listoilta löytyvät medioiden viikkotason peitot, sivulataukset, käynnit ja käyntiuseus (reach, pageviews, sessions ja frequency).

Tavoittavuus- ja sivulatausluvut päivitetään myös kuukausittain Aikakausmedian Mediakorttipalveluun niille Aikakausmedian jäsenten lehdille, jotka ovat FIAM:n asiakkaita. 

Aikakausmedioiden keskimääräinen viikkotavoittavuus digissä (reach), kaikki aikakausmediat yhteensä

Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.

elokuu 2021* 2 074 943
syyskuu 2021* 2 135 792
lokakuu 2021 2 219 891
marraskuu 2021  2 217 283
joulukuu 2021  2 307 193
tammikuu 2022  2 304 319
helmikuu 2022 2 384 523
maaliskuu 2022  
huhtikuu 2022 2 430 587
toukokuu 2022 2 484 522
kesäkuu 2022  2 392 329
heinäkuu 2022  2 333 720
elokuu 2022 2 445 379

*) Luvut ovat vertailukelpoisia lokakuusta 2021 alkaen. 

Lähde: FIAM. Mittauksessa on mukana 33 aikakausmediaa. Luvussa ei ole mukana Me Naisten eikä HS Meidän perheen sivustoja. Maaliskuun 2022 luvut puuttuvat mittausongelmien takia.

Yhden aikakausmedian keskimääräinen viikkotavoittavuus digissä (reach)

Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.

elokuu 2021* 140 764
syyskuu 2021* 183 561
lokakuu 2021 189 539
marraskuu 2021  189 166
joulukuu 2021  196 777
tammikuu 2022  197 349
helmikuu 2022 193 717
maaliskuu 2022  
huhtikuu 2022 207 721
toukokuu 2022 212 620
kesäkuu 2022  202 698
heinäkuu 2022  195 340
elokuu 2022 211 178

*) Luvut ovat vertailukelpoisia lokakuusta 2021 alkaen. 

Lähde: FIAM. Mittauksessa on mukana 33 aikakausmediaa. Luvussa ei ole mukana Me Naisten eikä HS Meidän perheen sivustoja. Maaliskuun 2022 luvut puuttuvat mittausongelmien takia.

Aikakausmedioiden keskimääräiset viikoittaiset sivulataukset (pageviews), kaikki aikakausmediat yhteensä

Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. 

elokuu 2021* 18 408 443
syyskuu 2021* 24 533 659
lokakuu 2021 25 197 889
marraskuu 2021  25 044 092
joulukuu 2021  28 741 412
tammikuu 2022  30 107 460
helmikuu 2022 28 500 613
maaliskuu 2022  
huhtikuu 2022 31 054 261
toukokuu 2022 31 688 384
kesäkuu 2022  27 837 079
heinäkuu 2022  28 748 118
elokuu 2022 32 330 613

*) Luvut ovat vertailukelpoisia lokakuusta 2021 alkaen. 

Lähde: FIAM. Mittauksessa on mukana 33 aikakausmediaa.

Yhden aikakausmedian keskimääiset viikoittaiset sivulataukset (pageviews)

Keskiarvo kunkin kuukauden viikoista. 

elokuu 2021* 557 832
syyskuu 2021* 721 578
lokakuu 2021 719 940
marraskuu 2021  715 545
joulukuu 2021  821 183
tammikuu 2022  860 213
helmikuu 2022 814 303
maaliskuu 2022 882 991
huhtikuu 2022 887 265
toukokuu 2022 905 382
kesäkuu 2022  795 345
heinäkuu 2022  821 375
elokuu 2022 932 732

*) Luvut ovat vertailukelpoisia lokakuusta 2021 alkaen. 

Lähde: FIAM. Mittauksessa on mukana 33 aikakausmediaa.


FIAM (The Finnish Internet Audience Measurement) on online-yleisöjen virallinen mittaus Suomessa. FIAM tuottaa tietoa sivustojen yleisöistä sekä eri päätelaitteiden osalta että kokonaisuutena.

Keskeinen mittari on viikkotavoittavuus. Tavoittavuusluvut (reach) ovat nettolukuja, jossa eri laitteita (kuten desktop, mobiili, sovellukset) käyttävä käyttäjä lasketaan mukaan vain kerran.

FIAM:ia tuottaa Media Metrics Finland Oy (MMF), joka on voittoa tavoittelematon media-alan kehitysyhtiö. MMF:n toteuttajakumppani on AudienceProject AsP.

×

Haku: