Haku
Asiakaslehtiä ja tulppaaneja.
Kuva: Anniina Nissinen

Aikakausmedia tutki seitsemän eri yrityksen asiakkaiden suhtautumista yrityksen julkaisemaan asiakasmediaan. Tutkimuksiin vastasi yhteensä 5 000 asiakasta.

Tutkitut asiakasmediat olivat:

  • Avainapteekit (Avainapteekit Oy)
  • Etiketti/Etiketten (Alko)
  • Helen (Helen Oy)
  • Sisustamo (Vepsäläinen)
  • Terve Metsä (Stora Enso)
  • Uniikki (Yliopiston Apteekki) ja
  • Vinkkari (Braleva Kiinteistöpalvelut Oy).

Selvitimme muun muassa, mistä kanavista yrityksen viestintää seurataan mieluiten, miten asiakaslehtien juttuja arvioidaan ja millainen vaikutus asiakasmedialla on yrityskuvaan. Kerromme myös, missä asioissa asiakaslehtien mainostajat onnistuvat, kuinka usein mainokset huomataan ja missä asioissa on vielä petrattavaa. 

Lehtikohtaiset tutkimukset toteutti JHelske Research kesä–joulukuussa 2022.


Katso ASSI – tutkimus asiakasmedioista 2022 -raportti SlideSharessa
Lataa ASSI – tutkimus asiakasmedioista 2022 -raportti pdf / pptx

Tutkimusraportti tulee saataville englanniksi helmikuussa 2023. 

Suomenkielistä raporttia päivitetty 24.1.2023 (korjattu Etiketti-lehden ilmestymiskerrat).


Lisätietoa: tutkimus- ja markkinointipäällikkö Outi Itävuo, 040 540 1820

×

Haku: