Palkittavat markkinoinnilliset sarjat vuoden 2020 kilpailussa ovat Vuoden aikakausmediakampanja, Vuoden aikakauslehtimainos sekä Vuoden aikakausmediamainostaja.
Vuoden aikakausmediakampanja palkitaan nyt ensimmäistä kertaa. Tässä sarjassa tuomaristo kiinnittää valinnassaan huomiota kampanjan tuloksellisuuteen, oivaltavuuteen ja toimivuuteen käytetyissä kanavissa.
Vuoden aikakausmediakampanja 2020 -ehdokkaat (aakkosjärjestyksessä mainostajan mukaan)
Runkkarin käsikirja
- mainostaja: Into Kustannus
- suunnittelu: A-lehdet
- muut kampanjaan vaikuttaneet: Maiju Voutilainen ja Eino Nurmisto
- käytetyt mediat: Demi (Demi.fi, Instagram ja YouTube)
Repäise
- mainostaja: K-Rauta
- suunnittelu: Kurio
- mediatoimisto: Toinen PHD
- muut kampanjaan vaikuttaneet: Arttu Mustonen (@mustarttu), Laila Lindqvist (@laluuna) ja Johanna Loukamaa (@_johannalou_)
- käytetyt mediat:
aikakauslehdet: Avotakka, Deko, Eeva, Glorian koti, Kodin Kuvalehti, Koti ja Keittiö, Meidän Perhe, Meidän Talo, Me Naiset, Unelmien Talo & Koti, Viherpiha
TV: Nelonen, MTV3, Sub, Ava, Discovery Finland,
radio: Sanoman ja Bauer Median radiokanavat
ulkomainonta: Clear Channel & JCDecaux
sosiaalinen media: Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok
laaja valikoima suomalaisia nettisivuja (ohjelmallinen videomainonta)
Google (hakusanamainonta)
yhteistyö Escape Room Helsingin kanssa
Dove Self-Esteem Project
- mainostaja: Unilever Suomi
- suunnittelu: Otavamedia Natiiviratkaisut
- mediatoimisto: Mindshare
- muut kampanjaan vaikuttaneet: Kampanjassa mukana Johanna Oras ja Olivia Oras
- käytetyt mediat:
verkkomediat: Anna.fi ja Kaksplus.fi
printtimediat: Anna, Eeva, Fit, Gloria, Hyvä Terveys, Kauneus & Terveys, Kodin Kuvalehti, Kotiliesi, Kotivinkki, Meidän Perhe, Me Naiset, SPORT, Trendi, Voi Hyvin
Vuoden aikakauslehtimainos -sarjassa ehdokkaina olivat Kuukauden aikkarimainos -kisassa mukana olleet mainokset sekä Aikakausmedian esiraadin valitsemat, Aikakausmedian jäsenten lehdissä vuoden 2020 aikana ilmestyneet mainokset. Vuoden 2020 kilpailu oli ensimmäinen, johon vastaanotettiin lisäksi mainostoteutuksia kilpailusivuston kautta. Tuomariston arvioitavana oli yhteensä 63 mainosta tai mainoskokonaisuutta.
Vuoden aikakauslehtimainos 2020 -ehdokkaat (aakkosjärjestyksessä mainostajan mukaan)
Tuplana (mainossarja)
- mainostaja: Hartwall Vichy Original
- suunnittelu: Bob the Robot
- tuotanto: Studio Veikko Kähkönen
- mediatoimisto: Tulos Helsinki
- julkaistu: Image, Kauppalehti Optio, Maku, Me Naiset, Suomen Kuvalehti
Repäise (mainossarja)
- mainostaja: K-Rauta
- suunnittelu: Kurio
- mediatoimisto: Toinen PHD
- julkaistu: Avotakka, Deko, Eeva, Glorian koti, Kodin Kuvalehti, Koti ja Keittiö, Meidän Perhe, Meidän Talo, Me Naiset, Unelmien Talo & Koti, Viherpiha
Café Reykjavik
- Mainostaja: Paulig
- Suunnittelu: Bob the Robot
- Mediatoimisto: dentsu Finland
- Julkaistu: Kodin Kuvalehti, Maku, Me Naiset, Mondo, Tiede, Viinilehti
Vuoden aikakausmediakampanja - ja Vuoden aikakauslehtimainos -sarjan tuomaristoon kuuluivat Global Insight Lead Lotta Olkinuora, Digitalist Group, Media Specialist, Print & OOH Maija Tuomala, dentsu Finland sekä AD Kuisma Väänänen, 358. Puheenjohtajana oli markkinointi- ja tutkimuspäällikkö Outi Itävuo, Aikakausmedia.
Vuoden aikakausmediamainostaja -sarjan voittajan valitsee Aikakausmedian Mediamyyntiryhmä. Tässä sarjassa ei ole shortlistaa.
Editkilpailun markkinoinnillisten ja toimituksellisten sarjojen voittajat julkistetaan kilpailusivustolla (www.editkilpailu.fi) 18.3.2021.
» Katso kaikkien sarjojen ehdokkaat kuvineen ja tekijätietoineen Editkilpailun sivuilta
Lisätietoja:
Aikakausmedian markkinointi- ja tutkimuspäällikkö, markkinoinnillisten sarjojen tuomaristojen puheenjohtaja Outi Itävuo.
Aikakausmedia ry on aikakausmediakustantajien ja -julkaisijoiden toimialayhteisö. Kustantaja- ja julkaisijajäseniä on lähes 250, ja ne julkaisevat yhteensä noin 470:tä painettua tai/ja digitaalista aikakausmediaa Suomessa.