Lukijamäärä eli lukijaestimaatti kertoo, kuinka monta tuhatta lukijaa kunkin painetun lehden yhdellä numerolla keskimäärin on.
Peittoprosentti taas ilmaisee, kuinka suuren osan tarkasteltavasta kohderyhmästä kyseinen media tavoittaa.
Kokonaistavoittavuusluku kertoo lehden keskimääräisen numeron lukijamäärän, johon on lisätty keskimääräisen viikon aikana lehden eri digitaalisia versioita käyttäneiden nettomäärä.
Digitaalinen viikkotavoittavuusluku on keskiarvo tutkimuksen aikavälin kaikista viikoista.
Kokonaistavoittavuudet, lukijamäärät ja digitaalinen tavoittavuus / KMT 2022
Huom! Esitystä on päivitetty 3.11.2022 Apu-lehden kokonaistavoittavuuden ja digitaalisen tavoittavuuden osalta.
Sisältö:
- Kokonaistavoittavuudeltaan suurimmat aikakausmediat (printti + digi)
- Lukijamäärältään suurimmat painetut aikakauslehdet
- Digitaaliselta tavoittavuudeltaan suurimmat aikakausmediat
» esitys suomeksi:
- esikatsele SlideSharessa
- lataa pdf / pptx
» esitys englanniksi
- esikatsele SlideSharessa
- lataa pdf / pptx
Yksittäisten lehtien kaikki KMT-tiedot löydät Mediakorttipalvelusta
Lisää aikakausmedioiden KMT-koosteita
Tiedote: Aikakauslehdet tavoittavat 3,9 miljoonaa suomalaista – tässä ovat luetuimmat lehdet