Sivuston navigaatio
- AJANKOHTAISTA If((subMenuItems) != null){ }
-
MEDIA & MAINONTA
If((subMenuItems) != null){
- Tunne tekijät
- Vuoden aikkarimainokset
- Kuukauden aikkarimainos
- VINK! Tutkimus natiivimainonnasta
- Blogi
- HELP! Tutkimus aikakauslehtimainonnasta
- TRIP! Tutkimus matkailumainonnasta
- LOOK! Tutkimus kosmetiikkamainonnasta
- WROOM! Tutkimus automainonnasta
- CHIC! Tutkimus muotimainonnasta
- WAU! Tutkimus sisustusmainonnasta
- JES! Tutkimus hyvinvointimainonnasta
- NAM! Tutkimus elintarvikemainonnasta
- Mediakortit
- Liiteopas Tools
- MEDIAKASVATUS If((subMenuItems) != null){ }
- TIETOA & TUTKIMUKSIA If((subMenuItems) != null){ }
-
JÄSENILLE
If((subMenuItems) != null){
- AIKAKAUSMEDIA If((subMenuItems) != null){ }
Yhteiskunnalliset mainokset pärjäsivät kesän mainoskisassa
Pelastusarmeijan Huono onni voi kohdata kenet tahansa -mainospari sai lähes puolet kesä–elokuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa annetuista 475 äänestä. Pelastusarmeijan kampanjan kasvoina toimivat presidentti Tarja Halonen ja peliyhtiö Rovion entinen keulahahmo Peter Vesterbacka.
Toiseksi eniten ääniä annettiin Plan International Finlandin 12-vuotiaan äitiysvaatteet -mainossarjalle. Runsaasti huomiota herättäneen kampanjan vaatteet suunnitteli Paola Suhonen. Kuvat otti Meeri Koutaniemi.
Pronssisijalle kisassa ylsi Iittalan tunnelmallinen, Glorian Koti -lehdessä julkaistu Vuosikymmen Taikaa -mainos.
Kilpailu järjestettiin Markkinointi&Mainonnan sivuilla, jossa yleisö sai äänestää parasta mainosta Aikakausmedian esiraadin valitsemista viidestä kesä–elokuussa 2017 ilmestyneestä mainoksesta. Kärkikolmikon lisäksi shortlistalle pääsivät Lidl Suomen huikean menestyksen saavuttaneen #Letswow-kampanjan mainos sekä Pentikin Fauna.
Kultaa: Huono onni voi kohdata kenet tahansa
mainostaja: Pelastusarmeija
Anne Fredriksson ja Joona Junkkari
suunnittelu: Make it Simple
Jarkko Tuuri, Jukka Mannio ja Pia Eiro
valokuvaaja: Anton Sucksdorff
tuotanto: Left&Right, Kirsi Pärni
mediatoimisto: Vizeum
Pirjo Ketola ja Ada-Maria Wäck
julkaistu: Anna, Image, Kotiliesi, Seura, Suomen Kuvalehti
Hopeaa: 12-vuotiaan äitiysvaatteet
mainostaja: Plan International Finland
Kirsi Mettälä ja Eva Anttila
mainostoimisto: hasan & partners
Executive creative director: Eka Ruola
Senior Creative: Anu Niemonen
Creatives: Bruno Ribeiro & Joel Lindgren
Graphic designer: Riikka Koistinen
AD assistant: Minna Lairi
Producer: Marc Stevenson
valokuvaaja: Meeri Koutaniemi
ohjaaja ja vaatesuunnittelu: Paola Suhonen
julkaistu: mm. Anna, Kodin Kuvalehti, Kotiliesti, Trendi, ELLE
Pronssia: Vuosikymmen Taikaa
mainostaja: Iittala (Fiskars Finland)
mainostoimisto: Agency Leroy
mediatoimisto: Carat Finland
julkaistu: Glorian Koti -lehdessä
Kuukauden aikkarimainos nostaa esiin hyvää mainontaa
Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä.
Vuoden 2016 alusta alkaen kilpailu on järjestetty yleisöäänestyksenä Markkinointi&Mainonnan sivuilla.
Ensimmäinen kisa käytiin tammikuussa 2008.
Lisätietoa Kuukauden aikkarimainos -kilpailusta:
markkinointi- ja tutkimuspäällikkö Outi Sonkamuotka, etunimi.sukunimi@aikakausmedia.fi