Sivuston navigaatio
- AJANKOHTAISTA If((subMenuItems) != null){ }
-
MEDIA & MAINONTA
If((subMenuItems) != null){
- Tunne tekijät
- Vuoden aikkarimainokset
- Kuukauden aikkarimainos
- VINK! Tutkimus natiivimainonnasta
- Blogi
- HELP! Tutkimus aikakauslehtimainonnasta
- TRIP! Tutkimus matkailumainonnasta
- LOOK! Tutkimus kosmetiikkamainonnasta
- WROOM! Tutkimus automainonnasta
- CHIC! Tutkimus muotimainonnasta
- WAU! Tutkimus sisustusmainonnasta
- JES! Tutkimus hyvinvointimainonnasta
- NAM! Tutkimus elintarvikemainonnasta
- Mediakortit
- Liiteopas Tools
- MEDIAKASVATUS If((subMenuItems) != null){ }
- TIETOA & TUTKIMUKSIA If((subMenuItems) != null){ }
-
JÄSENILLE
If((subMenuItems) != null){
- AIKAKAUSMEDIA If((subMenuItems) != null){ }
WWF:n jääkarhut voittivat ylivoimaisesti
Kuukauden parhaat aikakauslehtimainokset on taas valittu. Ylivoimaiseksi voittajaksi lokakuussa ylsi WWF:n Arktinen kampanja, joka keräsi jopa 48 % annetuista äänistä.
Voittoisaa mainosta kommentoitiin muun muassa näin: "Jos Arktinen kampanja ei onnistu, ovat muut täysin turhia, sillä ostajia ei tulevaisuudessa ole." Mainos pysäytti ja sai ajattelemaan. "WWF:n mainos saa edes hetkeksi miettimään, missä tilanteessa maapallo on. Se saa tuntemaan sen piston itsessä "pitäisikö minun tehdä asialle jotain".
Kilpailu järjestettiin Markkinointi&Mainonnan sivuilla, jossa yleisö sai äänestää parasta mainosta Aikakausmedian esiraadin valitsemista viidestä syyskuussa ilmestyneestä mainoksesta. Ääniä annettiin huimat 715 kappaletta.
Kärkikolmikon lisäksi shortlistalle pääsi Fazerin Geisha Serenity sekä Fiskarsin Arabia Paratiisi.
Kultaa: Arktinen kampanja
mainostaja: WWF
suunnittelu: WWF:n oma tiimi (Päivi Larikko, Alexandra Antell ja Tarja Hakala) sekä Jyrki Reinikka
mediatoimisto: ToinenPHD
julkaistu: Image, Kauneus & Terveys
Hopeaa: Pienyrittäjät
mainostaja: Säästöpankki
mainostoimisto: Bob the Robot
mediatoimisto: Dagmar
julkaistu: monipuolisesti naistenlehdissä, asumisen lehdissä sekä Tuulilasissa
Äänestäjistä 23 % antoi tälle mainokselle äänensä. Mainosta kommentoitiin näin: "Säästöpankin mainokset eniten samaistuttavissa. Lisäksi pienyrittäjät on selkeästi liian vähän esiin nostettu "kansanryhmä". Heidän avullaan meillä on jotain toivoa saavuttaa menestystä valtiona."
Pronssia: Arvo & Oikein
mainostaja: Mandatum Life
mainostoimisto: Dynamo & son
julkaistu: Gloria, Suomen kuvalehti, Taloustaito
Äänestäneistä 12 % piti mainosta lokakuun parhaana.
Kuukauden aikkarimainos nostaa esiin hyvää mainontaa
Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä.
Vuoden 2016 alusta alkaen kilpailu on järjestetty yleisöäänestyksenä Markkinointi&Mainonnan sivuilla.
Ensimmäinen kisa käytiin tammikuussa 2008.