Sivuston navigaatio
- AJANKOHTAISTA If((subMenuItems) != null){ }
-
MEDIA & MAINONTA
If((subMenuItems) != null){
- Tunne tekijät
- Vuoden aikkarimainokset
- Kuukauden aikkarimainos
- VINK! Tutkimus natiivimainonnasta
- Blogi
- HELP! Tutkimus aikakauslehtimainonnasta
- TRIP! Tutkimus matkailumainonnasta
- LOOK! Tutkimus kosmetiikkamainonnasta
- WROOM! Tutkimus automainonnasta
- CHIC! Tutkimus muotimainonnasta
- WAU! Tutkimus sisustusmainonnasta
- JES! Tutkimus hyvinvointimainonnasta
- NAM! Tutkimus elintarvikemainonnasta
- Mediakortit
- Liiteopas Tools
- MEDIAKASVATUS If((subMenuItems) != null){ }
- TIETOA & TUTKIMUKSIA If((subMenuItems) != null){ }
-
JÄSENILLE
If((subMenuItems) != null){
- AIKAKAUSMEDIA If((subMenuItems) != null){ }
Perfect Whiten suunnittelema korumainos viehätti
Maaliskuussa 2016 Kuukauden aikkarimainos -kisan voitti voitti Atelier Torbjörn Tillanderin korumainos.
Kilpailu järjestettiin Markkinointi&Mainonnan sivuilla, jossa yleisö sai äänestää parasta mainosta esiraadin valitsemista viidestä kuukauden aikana ilmestyneestä mainoksista. Ääniä annettiin 347 kappaletta.
Alla olevien mainosten lisäksi shortlistalle pääsivät maaliskuussa Arlan Luonto+ -jogurttimainos ja Mondalez Finlandin Marabou-mainos.
Kultaa: Jewelry designed by Tina Tillander
mainostaja: Atelier Torbjörn Tillander
mainostoimisto: Perfect White
julkaistu: Gloriassa
Mainos keräsi 53 % yleisön äänistä.
Hopeaa: Issey Miyake / IXI
mainostaja: Iittala
mainostoimisto: SEK & Grey
mediatoimisto: Carat
julkaistu: Dekossa
Yleisöstä 16 % antoi äänensä Iittalalle.
Pronssia: Suomalaiselle vedelle suunniteltu Serto
mainostaja: Kiilto Clean
mainostoimisto: Hasan & partners
mediatoimisto: Carat
julkaistu: naistenlehdissä sekä asumisen ja sisustamisen lehdissä
Äänestäneistä 12 % piti tätä mainosta parhaana.
Kuukauden aikkarimainos nostaa esiin hyvää mainontaa
Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä.
Vuoden 2016 alusta alkaen kilpailu on järjestetty yleisöäänestyksenä Markkinointi&Mainonnan sivuilla.
Säännöt 2008–2015: Kilpailussa ovat mukana kaikki Aikakausmedian jäsenten lehdissä ilmestyvät mainokset. Esiraati äänestää kuukausittain tuomariston arvioitavaksi 10 parasta mainosta. Valintaperusteena on mainosten kiinnostavuus ja uutuusarvo kohderyhmän näkökulmasta.
Tuomaristossa on kolme vaihtuvaa jäsentä, joista yksi edustaa mainostoimistoja, toinen mediatoimistoja ja kolmas mainostajia.
Ensimmäinen juttu kisasta julkaistiin M&M-lehdessä helmikuussa 2008.