Sivuston navigaatio
- AJANKOHTAISTA If((subMenuItems) != null){ }
-
MEDIA & MAINONTA
If((subMenuItems) != null){
- Tunne tekijät
- Vuoden aikkarimainokset
- Kuukauden aikkarimainos
- VINK! Tutkimus natiivimainonnasta
- Blogi
- HELP! Tutkimus aikakauslehtimainonnasta
- TRIP! Tutkimus matkailumainonnasta
- LOOK! Tutkimus kosmetiikkamainonnasta
- WROOM! Tutkimus automainonnasta
- CHIC! Tutkimus muotimainonnasta
- WAU! Tutkimus sisustusmainonnasta
- JES! Tutkimus hyvinvointimainonnasta
- NAM! Tutkimus elintarvikemainonnasta
- Mediakortit
- Liiteopas Tools
- MEDIAKASVATUS If((subMenuItems) != null){ }
- TIETOA & TUTKIMUKSIA If((subMenuItems) != null){ }
-
JÄSENILLE
If((subMenuItems) != null){
- AIKAKAUSMEDIA If((subMenuItems) != null){ }
Tunne tekijät
Sarjassa ääneen pääsevät aikakausmedia-alan osaajat.
Alle on koottu kaikki sarjassa julkaistut videot sekä linkit videoihin liittyviin artikkeleihin.
Osa 22: Minna Ängeslevä, Opettaja
Opettajat ovat rautaisia ammattilaisia ja kekseliäitä ideanikkareita mutta myös hyvin kuormittuneita työssään. Opettaja-lehti tarjoaa päätoimittaja Minna Ängeslevän johdolla heille vertaistukea ja kertoo, mitä OAJ tekee heidän hyväkseen.
Osa 21: Meri Nykänen, Tunne & Mieli
Suomalaisista joka toinen kokee elämänsä aikana jonkin mielenterveyden häiriön. Silti asiasta puhumista kartetaan. Tunne & Mieli -lehden päätoimittaja Meri Nykänen ei etsi vain onnellisia loppuja vaan haluaa tietää, miten ihmiset oppivat elämään haasteidensa kanssa.
Osa 20: Kari-Otso Nevaluoma, Kaikkien aikojen joulu
Kaikkien aikojen joulu -lehtiä aletaan suunnitella jo vuotta ennen julkaisua. Lehtien kodikas nostalgia ja juhlava kimallus tarjoavat lukijalle lämpöä epävarmassa maailmassa. Päätoimittaja Kari-Otso Nevaluoman mukaan kodeista, joissa rakastetaan joulua, välittyy erityinen lämpö.
Osa 19: Minna Hyytiäinen, Taito
Minna Hyytiäinen päätoimittaa palkittua Taito-lehteä ja nauttii käsitöiden meditatiivisuudesta. Käsitöiden avulla hoidetaan mieltä, lievitetään yksinäisyyttä ja jopa käsitellään kuolemanpelkoa.
Osa 18: Jukka Ruukki, Tiede
Tiedejournalismia tarvitaan kenties enemmän kuin koskaan ennen, uskoo Tiede-lehden päätoimittaja Jukka Ruukki.
Osa 17: Sanna Autio, Yhteishyvä
Yhteishyvän ruokaliite on tuttu lehti yli miljoonalle suomalaisille, ja Yhteishyvän digisisällötkin tavoittavat noin puolitoista miljoonaa kuukausittain. Ruokasisällöistä vastaava Sanna Autio kertoo, että Yhteishyvän resepteistä halutaan tehdä helppoja, terveellisiä ja monipuolisia. Toimituksessa pidetään myös mielessä, että monelle kotikokille ruuan hinta on tärkeä asia.
Osa 16: Eva Agge, Sairaanhoitaja
Sairaanhoitaja-lehti toimii sairaanhoitajien äänitorvena poikkeuksellisenakin aikana. Päätoimittaja Eva Agge on uransa erikoisimmassa pisteessä: koskaan aikaisemmin ammattikunnan maailmanlaajuinen merkitys ei ole ollut näin suuri.
Osa 15: Anni Valtonen, Maailman Kuvalehti
Maailman Kuvalehti tuo maailman lähelle suomalaista. Se kertoo tarinoita suurien uutisotsikoiden takaa ja viestii kaikilla jutuillaan, ettei maailma ole valmis – sitä voi vielä muuttaa.
Osa 14: Minna Siltala, Kotipuutarha
Puutarhalehdissä on pöhinää erityisesti keväällä, mutta lukijoiden kiinnostus ja harrastuneisuus kestävät läpi vuoden. Kotipuutarha-lehti haistaa alan ilmiöt hyvissä ajoin ja tietää, mikä puutarhanhoidossa trendaa tässä ajassa.
Osa 13: Elisa Miinin, Apu Juniori
Lapset kaipaavat fiksua luettavaa – sellaista, jonka lukemista ei malta keskeyttää, vaikka olisi jo ruoka-aika. Apu Juniorin toimitus vastaa tähän haasteeseen: rima on korkealla ja kohderyhmän palautteita kuunnellaan tarkasti.
Osa 12: Pertti Saloheimo, Lääkärilehti
Yksi tutkimus sanoo tätä, toinen toista. Hyvinvointi- ja terveystietoa on maailma pullollaan, ja tutkimuslöydösten merkitystä usein liioitellaan mediassa. Millaisia periaatteita Lääkärilehdessä noudatetaan, kun kirjoitetaan tutkimustuloksista?
Osa 11: Jukka Heinonen, Seura
Seura-lehden toimittaja Jukka Heinonen kirjoitti laajan jutun siitä, miten suomalaisluotsit auttoivat neuvostoajan loikkarin Ruotsiin vuonna 1978. Sankarit olivat toimineet ajan sääntöjen vastaisesti, mutta seuranneet omaatuntoaan. Heidän nimensä paljastettiin nyt ensimmäistä kertaa koskaan.
Osa 10: Elina Lappalainen, Talouselämä
"Matka kohti tasa-arvoa ei ole valmis sillä, että meillä on naisia lehden kannessa", sanoo Talouselämän toimittaja Elina Lappalainen. Videolla hän kertoo Talouselämän Päättäjänaiset-selvityksestä ja siitä, miksi on tärkeää nostaa naisia esiin talousmediassa.
Osa 9: Lauri Paloposki, Riffi
Musiikkitekniikan erikoislehti Riffi on suunnattu musiikkialan harrastajille ja ammattilaisille: soittajille, teknikoille, musiikin tekijöille, äänittäjille, miksaajille. Heille, jotka haluavat määrätietoisesti kehittyä omassa tekemisessään. Videolla päätoimittaja Lauri Paloposki kertoo, mitä yhteistä äänen kanssa työskentelemisellä on valokuvauksen kanssa.
Osa 8: Vaula Norrena, Valores Consult
Vahvat värit ja suuret kuvat. Ne vetoavat mainoksissa lukijoihin. Myös yhteiskunnan tilanne heijastuu mainosmaailman väreihin ja muotoihin. Mutta miten? Semiootikko ja markkinointitutkija Vaula Norrena avaa mainosmaailman muutoksia ja trendejä.
Osa 7: Eero Kettunen, Kolmiokirja
Digitaalisesta murroksesta huolimatta jotkut asiat eivät muutu – kynän ja paperin yhdistelmä toimii yhä ristikkolehdissä ja se näkyy myös lehtien myynneissä. Kolmiokirjan ristikkolehtien päätoimittaja Eero Kettunen kertoo, miten ristikot syntyvät.
Osa 6: Tuukka Grönholm, Pelit
Pelimaailma luo yhteisöjä ajasta ja paikasta riippumatta. Pelit-lehden päätoimittaja Tuukka Grönholm kertoo yhteisöllisyyden uusista muodoista ja perustelee, miksi pelaaminen on varteen otettava harrastus kaikille iästä riippumatta.
Osa 5: Riikka Kaartinen, Suomen Luonto
Suomen Luonto -lehden toimittaja Riikka Kaartinen haluaisi lisää palstatilaa kuudennelle sukupuuttoaallolle, joka on hänen mukaansa yhtä vakava kriisi kuin ilmastonmuutos. Videolla Kaartinen kertoo uhanalaisista ankeriaista. Miksi jopa yli 90 prosenttia ankeriaista sekä Suomessa että koko Euroopassa on hävinnyt, ja miksi ankeriaiden salakauppa houkuttelee salakuljettajia?
Osa 4: Anni Lintula, A-lehdet
Kerrontatavat muuttuvat kuvakerronnasta ääneen ja selailusta swaippailuun. A-lehtien nuorten medioiden liiketoimintajohtaja Anni Lintula avaa näkymän nuorten mediankulutuksen muutoksiin ja tulevaisuuden näkymiin.
Osa 3: Jenni Fabritius ja Suvi Takala, Heppu
Pääkaupunkiseudun Partiolaisten uudistetussa Heppu-lehdessä hyödynnetään lisättyä todellisuutta. Jenni Fabritius ja Suvi Takala kertovat, miten AR taipuu järjestölehden käyttöön.
Osa 2: Velimatti Honkanen, Tekniikan Maailma
Tekniikan Maailman huolellisesti tehty väistökoe paljasti vakavan vian yleisissä automalleissa. Testi keräsi runsaasti kansainvälistä huomiota ja sai autovalmistajan reagoimaan. Tuottaja Velimatti Honkanen kertoo, kuinka testiajo eteni ja mitä siitä seurasi.
Osa 1: Minna McGill, Kodin Kuvalehti
Kodin Kuvalehden Tämän haluan sanoa -jutussa saattokodin asukkaat puhuivat heille tärkeistä asioista. Päätoimittaja Minna McGill kertoo, millaisista asioista saattokodin asukkaat halusivat kertoa, ja mitä ajatuksia juttu hänessä herätti.