Haku
page shape 1 page shape 2 page shape 3

Somenostot

Aikakausmedian Instagram-postausten klikattavat linkit.

TEK-lehden Henrik Muukkonen tekee lehteä diplomi-insinööreille – "Pitää olla tarkkana ja selkä suorana"

TEK-lehden Henrik Muukkonen tekee lehteä diplomi-insinööreille – "Pitää olla tarkkana ja selkä suorana"

Toimituspäällikkönä TEK-lehdessä työskentelevä Henrik Muukkonen seuraa työelämän, yhteiskunnan ja tekniikan kehitystä Tekniikan Akateemiset TEKin jäsenten näkökulmasta – ja pysyttelee tarkkana. Jäsenkunta on laaja ja moninainen, ja aina kun johonkin suuntaan kumartaa, niin toiseen pyllistää.

80-vuotias Koululainen on onnistunut lyömään kampoihin älypuhelimille – "Printtilehti houkuttaa tekemään asioita ruudun tuijottamisen sijaan"

80-vuotias Koululainen on onnistunut lyömään kampoihin älypuhelimille – "Printtilehti houkuttaa tekemään asioita ruudun tuijottamisen sijaan"

1940-luvulta asti ilmestynyt Koululainen on yksi harvoista lapsille suunnatuista aikakauslehdistä. Lehden tuottaja Liina Putkonen uskoo, että yksi suosion salaisuuksista on se, että sitä tehdään lapsille ja lasten kanssa, ei puhuttelemalla lapsia ylhäältä alaspäin.

Uusi uhka Googlelta: tekoälytiivistelmät nakertavat mediasivustojen liikennettä

Uusi uhka Googlelta: tekoälytiivistelmät nakertavat mediasivustojen liikennettä

Toukokuussa tulleiden tiivistelmien vaikutus näkyy jo, kertoo Aikakausmedian kysely.

Mitä on Aikakausmedian edunvalvonta ja mitä sillä tavoitellaan? Viisi kysymystä ja vastausta edunvalvonnasta

Mitä on Aikakausmedian edunvalvonta ja mitä sillä tavoitellaan? Viisi kysymystä ja vastausta edunvalvonnasta

Edunvalvonta on vaikuttamista sääntöihin ja päätöksiin, joilla on merkitystä jäsenten liike- tai julkaisutoimintaan. Mutta miten edunvalvontaa Aikakausmediassa tehdään ja millaisiin asioihin sillä on onnistuttu vaikuttamaan? Edunvalvonnasta vastaava Aikakausmedian johtaja Mikko Hoikka kertoo.

Syksy tuo tullessaan huippumielenkiintoisia koulutuksia ja tapahtumia – tutustu ja ilmoittaudu mukaan!

Syksy tuo tullessaan huippumielenkiintoisia koulutuksia ja tapahtumia – tutustu ja ilmoittaudu mukaan!

Aikakausmedia tarjoaa jäsenilleen runsaasti koulutuksia, tutkimusjulkistuksia, tietoiskuja ja muita tapahtumia ammattitaidon ylläpitämiseksi ja lehden kehittämisen tueksi. Suurin osa tilaisuuksista on käteviä webinaareja, mutta myös livetapahtumiin, kuten vuotuiseen Magazine Symposiumiin, kannattaa ehdottomasti osallistua. Tähän juttuun on koottu syksyn runsas tarjonta. Missä nähdään? Huom! Jutun lukeminen vaatii kirjautumisen!

TBWA palkittiin Vuoden aikakauslehtimainoksesta: ”Printti on yhä kuningaslaji”

TBWA palkittiin Vuoden aikakauslehtimainoksesta: ”Printti on yhä kuningaslaji”

Mainostoimisto TBWA\Helsinki hallitsi Editkilpailun 2024 shortlistoja kolmella vaikuttavalla mainoksella, joista voittajaksi nousi Alkon kyykkyviinikäsitteellä leikittelevä Qucqu. Mutta miten printtimainoksella erotutaan tämän päivän digikohinan joukosta? Senior creative Jukka Mannio vastaa!

Aikakausmedia rahoittaa jälleen alaa hyödyttäviä tutkimuksia – jaossa yhteensä 30 000 euroa

Aikakausmedia rahoittaa jälleen alaa hyödyttäviä tutkimuksia – jaossa yhteensä 30 000 euroa

Aikakausmedia jakaa jälleen tutkimusapurahaa alaa hyödyttäviin tutkimuksiin. Tutkimusrahaa on jaossa 30 000 euroa ja sitä voi hakea kuka tahansa. Haku on käynnissä 30. syyskuuta saakka.

Kesän pelkistetty voittajamainos antaa tilaa tunteelle ja tulkinnalle

Kesän pelkistetty voittajamainos antaa tilaa tunteelle ja tulkinnalle

Kesä- ja heinäkuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa parhaita mainoksia tekivät Lexus, Karhu ja Nykytaiteen museo Chappe.

Toimittaja Lauri Nurmen Sanna Marin -kirja aloitti keskustelun luottamuksellisen tausta-aineiston käytöstä – JSN:ltä uusi ohjeistus

Toimittaja Lauri Nurmen Sanna Marin -kirja aloitti keskustelun luottamuksellisen tausta-aineiston käytöstä – JSN:ltä uusi ohjeistus

Julkisen sanan neuvosto on julkaissut ohjeistuksen luottamuksellisen tausta-aineiston käytöstä. Aikakausmedian johtaja Mikko Hoikka toivoo, että uutta ohjeistusta tulkitaan jatkossa huolellisesti.

Palkitun Kotitalon menestysresepti: “Haluamme kertoa taloyhtiöiden asioista selkeästi ja visuaalisesti”

Palkitun Kotitalon menestysresepti: “Haluamme kertoa taloyhtiöiden asioista selkeästi ja visuaalisesti”

Lukijoita ei tarvitse houkutella klikkiotsikoilla, jos he saavat hyödyllisiä juttuja kiinnostavasti paketoituna. Vuoden ammatti- ja järjestömediaksi Editkilpailussa valittu Kotitalo todistaa, että taloyhtiöiden arki on aiheiden ehtymätön aarreaitta.

Suurin osa aikakausmedioiden tuloista tulee lukijoilta – vuonna 2024 tilaustuotot olivat 193,7 miljoonaa

Suurin osa aikakausmedioiden tuloista tulee lukijoilta – vuonna 2024 tilaustuotot olivat 193,7 miljoonaa

Aikakausmedioiden tuotot olivat vuonna 2024 yhteensä 282,3 miljoonaa euroa. Luku koostuu tilauksista, irtonumeromyynnistä ja mainostuloista. Tuotoista peräti 83 prosenttia tulee lukijoilta, eli tilauksista ja irtonumeromyynnistä. 17 prosenttia aikkareiden tuloista kertyy mainosmyynnistä.

Voisiko ammattimedia saada tuloja koulutuksista? Tule kuulemaan Shaker-lehden tutkimustuloksia maksuttomaan webinaariin!

Voisiko ammattimedia saada tuloja koulutuksista? Tule kuulemaan Shaker-lehden tutkimustuloksia maksuttomaan webinaariin!

Anniskelualan ammattilehti Shaker halusi selvittää, voisiko lehti laajentua koulutuskonseptiksi ja olisiko sille kaupallista kysyntää. Maksuttomassa webinaarissa 28.8. kuulemme tutkimuksen tuloksia. Huom! Jutun lukeminen vaatii kirjautumisen!

×

Haku: