Haku

HKScan nostatti veden kielelle toukokuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa

HK:n grillilihat tirisevät tänä kesänä monen aikakauslehden sivuilla. Maukkaan kokosivun ruokakuvan jälkeen lehdestä löytyy seuraavalta aukeamalta vielä puolen sivun resepti. Tämä herkullinen kombo toi brändille voiton Kuukauden aikkarimainos -kisassa, jonka tuomaroi toukokuussa dentsun Media Specialist Ida Stromer.

Reseptiikkaa on hyödynnetty HK:n mainoksissa ennenkin, mutta muuten toukokuussa käynnistetty kampanja on osa brändin uutta markkinointilinjaa.

”Uusi linja keskittyy makuun, johon HK:lla suhtaudutaan intohimolla muttei liian ryppyotsaisesti. Kohderyhmänä ovat kaikki, joilla on makuaisti”, mainostoimisto SEK:n Creative Director Heli Roiha sanoo.

Kampanjalla haluttiin ilmentää suomalaisten intohimoa ruokaan. Sitä keksittiin korostaa suomalaisilla tangoilla, joissa räydytään ikävästä, kaivataan palavasti ja kärvennytään intohimon liekeissä. Tangojen tematiikkaa on hyödynnetty sekä printtien teksteissä että kampanjaan kuuluvissa tv-mainoksissa, joissa intohimoa itkettävän hyvään grilliruokaan sävyttää suomalainen tangomusiikki.

Toukokuun Kuukauden aikkarimainoksissa palkintosijoille ylsivät HKScanin lisäksi A. Tillanderin Eevassa julkaistu rosoisenkaunis, käsityöläisyyttä henkivä korumainos sekä DNA:n Erä-lehteen ja Metsästys ja Kalastus -lehteen varta vasten suunniteltu Metsädigi-advertoriaali.

Katso kaikki voittajat sivuiltamme


Seuraava Kuukauden aikkarimainos -kisa käydään kesän jälkeen. Mukaan voi ilmoittaa toteutuksia heinäkuun loppuun asti.

page shape 1 page shape 3

Lue myös

×

Haku: