Ammattikorkeakoulu Haaga-Helia on lanseeraannut MediaGuru-täydennyskoulutuksen, jossa syvennytään esimerkiksi mediastrategian laatimiseen, mediasuunnitteluun ja mainonnan eri muotoihin. MediaGuru koostuu seitsemästä moduulista, ja kunkin moduulin suorittamisesta saa sertifikaatin. Sertifikaatit ovat toistaiseksi ainoa tapa todentaa mediasuunnittelun osaamista Suomessa.
– MediaGuru on Suomessa ensimmäinen koulutus ja sertifikaatti, joka kokoaa kaikki mediaryhmät samaan kokonaisuuteen, MediaGurun ohjausryhmän puheenjohtaja ja Haaga-Helia ammattikorkeakoulun kehityspäällikkö Tarja Autio toteaa tiedotteessa.
Koulutusmoduuleja on seitsemän, joista voi valita kokonaisuuden: TV- ja VideoGuru, Radio- ja AudioGuru, Uutis- ja AikakausmediaGuru, Out of Home -Guru, DigimediaGuru, IntermediaGuru ja VastuullisuusGuru.
Jokaisessa moduulissa paneudutaan aihepiireittäin seuraaviin teemoihin:
- Mediasuunnittelun perusteet
- Johdanto ja toimiala
- Strateginen käyttö, vahvuudet ja vuosisuunnittelu
- Mainonnan muodot, mittaaminen ja hinnoittelu
- Kampanjasuunnittelu ja seuranta
- Käsitteet ja mediamatematiikka
- Luovuus ja trendit
Suomen mainostajat panostavat vuodessa 1,4 miljardia euroa mainostilan ostoon. Koulutukset herättelevät oppijaa ajattelemaan, mihin nämä mainosrahat voisi ohjata mahdollisimman vastuullisesti ja antavat näkökulmia yhteiskunnalliseen keskusteluun osallistumiseen.
Opiskelijaksi kannattaa ilmoittautua nyt, sillä koulutus on maksuton vuoden loppuun saakka.
Haluatko kuulla lisää MediaGurusta ja mediasuunnittelusta?
Osallistu MediaGuru-seminaariin torstaina 18.9. kello 14.00–16.00. Valittavana on kaksi teemaa: MediaGurun yleisesittely tai työpaja. Yleisesittelyssä kuulet, mitä hyötyä on MediaGurussa ja työpajassa keskustellaan vastuullisesta mediasuunnittelusta.
Lue lisää ja ilmoittaudu MediaGuru-seminaariin tästä
Lue lisää MediaGurusta Haaga-Helian sivuilta
Mikä MediaGuru?
- Haaga-Helian maksuton verkossa suoritettava täydennyskoulutus.
- Suunnattu markkinoinnin, mediaostamisen ja -myymisen sekä mediastrategian parissa työskenteleville. Se sopii myös opiskelijoille.
- Seitsemän koulutusmoduulia: Uutis- ja AikakausmediaGuru, TV- ja VideoGuru, Radio- ja AudioGuru, Out of Home Guru, DigimediaGuru, IntermediaGuru ja VastuullisuusGuru.
- Hankkeen yhteistyökumppaneina ovat Aikakausmedia, Outdoor Finland, RadioMedia ja Screenforce Finland sekä Kansallisesta Mediatutkimuksesta (KMT) vastaava tutkimusyritys Media Metrics Finland.