Tässä on Outin mahtava, joskin vähän nykäisevät timantti-gif-kokeilu – pitkällä otsikolla!
01.12.2020
Lue myös
- Kuukauden aikkarimainos luottaa huumorin voimaan –"Se on ollut Aku Ankan DNA:ssa aina"
- Tiedote: Printti ei kuole sitten millään – uudessa kilpailussa etsitään vuoden parasta printtimainosta
- Tiedote: 20 vuotta täyttävässä Editkilpailussa palkitaan Suomen parhaat aikakausmediat – ilmoittautuminen on nyt käynnissä!
- Tiedote: Aikakausmedia toi printtilehden takaisin – ”Ala ansaitsee oman lehden”
- Suomen Kuvalehden Matti Kalliokoski: "Jos uutismedia on Ikean laari, josta kootaan itse huonekalu, me olemme Artek − laadukas ja valmis kokonaisuus"
- Suomen Luonto nousi somen suurimmaksi aikakausmediaksi – "Vahvat luontokuvat ja -videot koskettavat"
- Miten aikakauslehteen saadaan parhaat mahdolliset kuvat? Antti Yrjönen jakaa vinkit kuvien tilaajalle
- Editkilpailu tulee taas – ota talteen tärkeimmät päivämäärät!
- Haluatko uudistuneen Ajankuva-lehden kotiisi maksutta? Ennakkotilaa 10.11. mennessä!
- Vieraskielisten lukutottumukset, uutiskirjestrategiat, ilmastonmuutosjournalismi ja aikkarit poikkeusoloissa – tässä ovat tutkimusapurahan saajat!
- Aikakauslehtien parissa viihdytään pidempään kuin ennen – katso pisimpään luettujen lehtien lista!
- Alkusyksyn paras mainos yhdistää ikonisen brändin ja myyttisen hahmon
- Tässä ovat painettujen aikakauslehtien jättiläiset ja kasvajat – Pirkalle yli 45 000 uutta lukijaa
- Minne katosivat lastenlehdet?
- Supersuositun Magazine Symposiumin teemana on rohkeus – ilmoittaudu mukaan nyt!
- Tekniikka&Talouden kokonaistavoittavuus kasvoi aikkareista eniten – katso suurimpien KMT-kasvajien lista!
- Tiedote | Kansallinen Mediatutkimus 2025: Näitä tilattavia aikakauslehtiä luetaan eniten
- Aikakausmedioiden digilukeminen nousussa – 77 prosenttia lehdistä kasvatti digiyleisöään
- Matkailun suosio näkyy matkalehdissä lukijamäärien kasvuna – "Lehdessä panostetaan unelmien nojatuolimatkoihin"
- Aikakausmedian tutkimusapurahahaku on nyt käynnissä – lue 5 vinkkiä hyvän hakemuksen tekemiseen!
- TEK-lehden Henrik Muukkonen tekee lehteä diplomi-insinööreille – "Pitää olla tarkkana ja selkä suorana"
- MediaGuru-koulutus perehdyttää mediasuunnitteluun – koulutuksen voi suorittaa maksutta vuoden loppuun saakka
- 80-vuotias Koululainen on onnistunut lyömään kampoihin älypuhelimille – "Printtilehti houkuttaa tekemään asioita ruudun tuijottamisen sijaan"
- Uusi uhka Googlelta: tekoälytiivistelmät nakertavat mediasivustojen liikennettä
- Aikakausmedian kysely: tekoälytiivistelmät pakottavat lehdet miettimään liiketoimintalogiikkaansa verkossa
- TBWA palkittiin Vuoden aikakauslehtimainoksesta: ”Printti on yhä kuningaslaji”
- Kesän pelkistetty voittajamainos antaa tilaa tunteelle ja tulkinnalle
- Media-alan tutkimussäätiön vuoden 2025 teemahaut ovat nyt auki
- Palkitun Kotitalon menestysresepti: “Haluamme kertoa taloyhtiöiden asioista selkeästi ja visuaalisesti”
- Toimittaja Lauri Nurmen Sanna Marin -kirja aloitti keskustelun luottamuksellisen tausta-aineiston käytöstä – JSN:ltä uusi ohjeistus
- Tiedote: Aikakausmedia rahoittaa jälleen alaa hyödyttäviä tutkimuksia – jaossa yhteensä 30 000 euroa
- Seiska nousi Tiktokin ykköseksi – tässä ovat toukokuun suurimmat aikakausmediat somessa
- Suurin osa aikakausmedioiden tuloista tulee lukijoilta – vuonna 2024 tilaustuotot olivat 193,7 miljoonaa
- Vuoden aikakausmediatoimittaja Mari Pihlajaniemi: "Luontojutuissa toimittaja kuuntelee, mitä luonnolla on sanottavanaan"
- Ristikkolehtien myynnissä selvä piikki kesäkuukausina – Suomi on poikkeuksellinen ristikkomaa
- Vuoden uudistuksena palkittu Eeva Ristikot toi raikkaan tuulahduksen ristikkogenreen
- Vuoden valokuvaajana palkittu Reetta Pasanen luo raikkaissa ruokakuvissaan mielikuvituksellisia maailmoja
- Toukokuun paras aikkarimainos ottaa kantaa kadonneeseen keskittymiskykyyn – ja tarjoaa yllätyksen
- Vuoden paras lifestylejuttu vie lukijan nojatuolimatkalle tarunhohtoiseen villiin länteen
- Tekniikan Maailman Petja Partanen: "Tilastot ovat täynnä uutisaiheita, jos ne vain osaa kaivaa esiin"
- Kysymyksiä ja vastauksia Aikakausmedian tilaustuottokyselystä
- Postin tulevista hinnankorotuksista liikkuu pelottavia huhuja – näin vastaa Posti
- Huhtikuun parhaissa mainoksissa fiilistellään luontoa ja pohjoismaista designia
- Syvennä osaamistasi aikakausmediamainonnasta! Webinaarissa 18.6. kuulet, mitä hyötyä maksuttomasta MediaGuru-koulutuksesta on aikkareille
- 40 pientä testaajaa, 16 suksiparia, metodi viininmaistelusta ja satoja työtunteja – näin syntyi vuoden paras aikakausmediajuttu
- Tiedote: Aikakausmedian lehdistökortti on nyt digitaalinen
- Kurkkaa juhlahumuun ja katso upeat kuvat säihkyvästä Editgaalasta!
- Tiedote: Aikakausmedia-alan parhaat palkittiin Editgaalassa – Suomen Kuvalehdelle tuplavoitto
- Editkilpailu 2024: Alko teki vuoden parhaan mainoksen, kampanjasarjan voitto Ankkalinnaan
- Edikilpailu huipentuu upeaan Editgaalaan torstaina 15.5. – tässä vielä ohjeita gaalaan saapuville!
- Glamouria huokuva muotieditoriaali, leipurin joulutaiat ja seikkailunnälän herättävä matkatarina – mikä näistä on vuoden lifestylejuttu?
- Miljoonan sivun haaste, aakkosjahti ja oma eläintietokirja – näin Aikakausmedian lukutaitostipendien saajat kasvattavat lukuiloa
- Mikä on aikakausmedian merkitys tässä ajassa? Erikois-Edit-sarjan voittajaehdokkaat kertovat
- Kevät lautasella, Suomen myrkylliset eläimet ja kuljettajien pitkä odotus – nappaa tästä lukuvinkit Aikakauslehtiviikkoon!
- Mainos huomataan paremmin lehden oikealla sivulla – tämä ja kuusi muuta myyttiä aikakauslehtimainonnasta
- Facebook yllätti iloisesti maaliskuun someraportissa – aikkareille yli 20 000 uutta seuraajaa kanavassa
- Maaliskuun voittajamainos pursuaa pastellivärejä ja iloitsee keväästä
- Mika Waltarin salaisuus, lasten suksitesti vai vanhan neuleen tarina? Tässä ovat ehdokkaat vuoden 2024 parhaaksi aikakausmediajutuksi
- Median esteettömyys ei ole vastakohta hyvännäköiselle desigille – näin Alma News Mediassa kehitetään saavutettavuutta
- ”Nämä säännöt ovat niin huonot, että ilman sääntöjä olisi parempi” – tekoälyn itsesääntelyprojekti suututti luovan alan
- Fokus Media Finland osti Pelaaja-lehden – Pelaaja ja Pelit-lehti yhdistyivät
- Räväköistä kolumneistaan tunnettu Laura Friman: "Haluan sanoa ääneen epäsuosittuja mielipiteitä"
- Tiedote: Tässä ovat Editkilpailun toimituksellisten sarjojen voittajaehdokkaat!
- Tiedote: Jokin näistä on Vuoden aikakauslehtimainos – tässä ovat Editkilpailun 2024 ehdokkaat
- Miten luodaan koukuttava sisältökonsepti, digitaalisen median asiantuntija Anni Lintula?
- Juoksija-lehden päätoimittaja Pena Rekiranta: “Lajin sisäisiin kipupisteisiin sohaiseminen tekisi hyvää kaikille osapuolille”
- Numeroiden tiivis seuraaminen voi johtaa liian suuriin tulkintoihin – "Analytiikka muodostaa muurin median ja todellisen yleisön välille"
- Vekkuli verokarhu vei helmikuun mainoskisan
- Näin somejätit ja algoritmit vaikuttavat journalismiin – alustan ehdoilla toimiminen muuttaa kerrontaa ja median roolia
- Terassi Median lifestylehdet valtaavat Ruotsin, Norjan ja Viron markkinat
- Nämä olivat somen suurimmat aikakausmediat vuonna 2024 – kotoilu- ja ruokamediat kasvoivat eniten
- Tiedote: Aikakausmedia tukee koululaisten lukuiloa jakamalla lukutaitostipendejä
- Vuoden 2024 irtomyyntitilastot julki – näitä aikakauslehtiä ostettiin eniten
- Anni Lintula kertoo aikakausmedioiden monikanavaisuudesta ja konseptoinnista 29.4. – ilmoittaudu koulutukseen nyt!
- Uutta tietoa aikakauslehtimainonnasta aamiaistilaisuudessa 3.4.!
- Aikakausmedialle kolme uutta jäsentä
- Media-ala selvittää alan vaikutuksia luonnon monimuotoisuuteen ja arvioi edistymistä kohti vuoden 2030 hiilineutraaliutta
- Uutuuslehti Nordic Homes on muhkea asumisen printti-bookazine, jota myydään kymmenissä maissa Yhdysvalloista Japaniin
- Tammikuun paras mainos yhdistää printin, digin ja tapahtumat – "Kyseessä on täysin uudenlainen kokeilu"
- Mediasuunnittelun maksuton MediaGuru-koulutus avautui – mukana myös aikakausmediamainonta!
- A-lehdet tähyää kansainvälisille markkinoille – Kotona.com levittää suomalaista elämäntapaa maailmalle
- Tiedote: Editkilpailun tuomaristoissa on 48 journalismin, markkinoinnin ja visuaalisuuden ammattilaista
- Onko Bluesky tai Threads uusi X? Näin moni aikkari on ottanut uudet kanavat käyttöön
- Maksulliset uutiskirjeet avaavat uusia ansaintamahdollisuuksia nimekkäille toimittajille – onko se uhka aikakauslehdille?
- FIPP World Media Congress 2025: Aikakausmedian jäsenille liput alennettuun hintaan!
- Editkilpailu 2024: Nämä 48 huippuammattilaista valitsevat voittajat
- Antiikki & Design -lehden visuaalinen suunnittelija Miia Taskinen ei viihdy etätöissä: "Toimituksessa olen parhaimmillani, eikä päivistä tule yhtä harmaata mössöä"
- Editkilpailun 2024 ilmoittautuminen on nyt päättynyt – nämä olivat suosituimmat sarjat
- Lukutaitostipendit, Kansikone ja opas ruokajournalismiin – tätä kaikkea on mediakasvatus Aikakausmediassa
- "Ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi" – joulukuun paras aikkarimainos on hykerryttävän hauska
- Mikä kiinnosti vuonna 2024? Tässä ovat vuoden luetuimmat jutut!
- Lukuvinkit aikkarimaailmasta joululomalle – 7 kiinnostavinta kirjaa juuri nyt
- Oletko ilmoittautumassa Editkilpailuun? Lue ensin nämä vinkit!
- Marraskuun paras mainos huokuu tyyliä ja glamouria
- Ammattimedian uudet tulovirrat, ei-generatiivinen tekoäly ja kansainvälinen lisensiointi – nämä tutkimukset saivat apurahaa
- Aikakausmediat menettivät yhdeksän tuhatta seuraajaa – mitä X:ssä oikein tapahtuu?
- Editkilpailu 2024 on nyt käynnistynyt – tämä kaikki muuttui!
- Teitkö vuoden parhaan printtimainoksen tai aikakausmediakampanjan? Lue jutusta vinkit ja ilmoittaudu Editkilpailuun nyt!
- Tiedote: Editkilpailun ilmoittautuminen on alkanut – tässä ovat vuoden 2024 sarjat!
- Digimainonnan päästöjä laskeva Hiilimittari ja optimoidut mainospaikat – näin kustantajat kannustavat mainostajia päästöjen vähentämiseen
- Apu360 ennätyslukemissa lokakuussa – luetuimmat jutut koulusta ja nuorten mielenterveydestä
- Miten hyödyntää kierrätykseen meneviä vanhoja aikakauslehtiä? Katso Ihana-lehden jouluinen ohje!
- Tässä ovat kaikkien aikojen parhaat aikakauslehtimainokset
- Suomen Kuvalehden uusi podcast ampaisi listojen kärkeen – Robert Sundman kertoo, miten saadaan podcast menestymään
- Virpi Salmi: Näitä asioita freelancer toivoo jutun tilaajalta (joka on tietysti aina oikeassa!)
- Lokakuun parhaat aikkarimainokset kiinnittävät huomion herkulliseen ruokaan ja arkipäivän ääniin
- Juoksija, Suunnistaja, Hiihto ja Polkujuoksija Fokus Median omistukseen
- Mitä olet aina halunnut tietää Editkilpailusta? Ilmoittaudu maksuttomaan Q&A-webinaariin nyt!
- KMT:ssä huikean kasvun tehnyt Auto Bild Suomi julkaisee ainoana Suomessa 100 000 kilometrin käyttötestejä
- Parhaimmillaan painetun aikakauslehden parissa viihdytään yli puolitoista tuntia – kovin nousija kasvatti lukuaikaansa lähes 20 minuuttia
- Editkilpailu on pian täällä taas – katso kilpailun 2024 tärkeimmät päivämäärät!
- Suomen Luonnon AD Marika Eerola: "Virtuaaliset luontokokemukset voivat olla tulevaisuuden journalismia"
- "Keskustelun sisällön luottamuksellisuus on eri asia kuin lähdesuoja" – 5 asiaa, jotka tulee aiheesta tietää
- Syyskuun voittajamainos kehottaa toimimaan Itämeren hyväksi – "Tärkeintä on toivo"
- Siivet-lehden Youtube-kanava on nyt aikkareiden kolmanneksi suurin – "Videoille voi kertyä enemmän katsojia maailmalta kuin Suomesta"
- Kansallisen Mediatutkimuksen tuottaa jatkossa Media Metrics Finland
- "Vallan vahtikoiralle kuuluu myös ruokajournalismi" – Aikakausmedia loi oppaan ruoasta kirjoittaville journalisteille
- Printtimainontaa ostetaan nyt digistä tutulla tavalla – vain aihealueesta kiinnostuneista silmäpareista maksetaan
- Onko haastateltavalla oikeus muokata juttua haastattelun jälkeen tai perua mielipiteitään?
- Terassi Media tekee aikakauslehtiä aivan poikkeuksellisella tavalla – "Emme aina tiedä, mitä lehteä tehdään seuraavalla viikolla"
- Hyvä idea! 5.11. järjestettävän Magazine Symposiumin teemana on ideointi
- Journalistin ohjeet uudistuivat – katso, mikä muuttui
- Seuran kokonaistavoittavuus kasvoi aikakausmedioista eniten – katso KMT:n suurimpien kasvajien lista!
- Yhä useampi ammattilehti tekee sisältöjä englanniksi – "Ala muuttuu ja haluamme muuttaa mediaa sen mukana"
- Tiedote | KMT 2024: Aikakauslehdistä peräti 73 prosenttia kasvoi digissä
- Tässä ovat suurimmat aikakauslehdet printissä – 27 lehteä nosti lukijamääräänsä!
- Tilastokeskus on lakkauttamassa 27 vuotta kerätyn joukkoviestintätilaston – "Olisi aikakauslehdille iso menetys"
- Paljonko yksi verkkoartikkeli voi aiheuttaa päästöjä? Laske laskurilla!
- Tiedote: Aikakausmedia jakaa ensimmäistä kertaa tutkimusapurahaa – jaossa 30 000 euroa alaa hyödyttäviin tutkimuksiin
- Elokuun vaikuttavin mainos kannustaa laskemaan älypuhelimen alas ja keskittymään läsnäoloon
- Opettaja-lehden toimittaja Pekko-Joonas Rantamäki: "Rajatusta aihepiiristä löytyy yllättävän rajattomasti juttuaiheita"
- Miten digitaalinen media voi pienentää päästöjään? Kuusi skenaariota kohti kestävämpää mediaa
- Essee: Onko tämä nyt sensuuria?
- Aikakauslehti vai aikakausilehti? Näin vastaa Kielitoimisto
- Yhä useampi ruotsalainen media tekee maksullisia uutiskirjeitä – voisiko sama toimia Suomessa? Näin kustantajat vastaavat
- FIPP Insider Helsingissä teemana tulovirtojen kasvattaminen – ilmoittaudu jäsenille maksuttomaan tapahtumaan nyt!
- Tiesitkö? Kuukauden aikkarimainos -kisaan voi ehdottaa mainoksia joka kuukausi
- Miten hyvin tunnet suomalaisia aikakauslehtiä? Testaa tietosi uudessa 10 kysymyksen visassa!
- Mediakorttipalvelussa on lukuisia uusia lehtiä – tunnetko jo nämä kymmenen tulokasta?
- Avun päätoimittaja Marja Aarnipuro jatkaa aikakauslehtimaailmaan sijoittuvaa suosittua dekkarisarjaa – "Eläkepäivinä on aikaa kirjoittaa"
- Kesän voittajamainos herättelee pohtimaan vesistöjen tilaa – tältä voivat näyttää tulevaisuuden lomamuistot
- Inspiraatiota maailmalta – näistä lehdistä aikakausmedioiden tekijät hakevat ideoita
- Miten hyvin tunnet suomalaiset aikakauslehdet? Testaa tietosi kesävisassa!
- Kotilieden verkkotuottaja ja Tiktok-journalismin pioneeri Ulla Lehtinen: "Toimittajan ääni tuo lyhytvideoihin lämpöä ja vakuuttavuutta"
- Taide-lehden päätoimittaja Pessi Rautio: ”Kritiikki yhdistää taiteilijat ja yleisön”
- Lohjan ja Aku Ankan yhteistyöstä syntyi hauska ja inspiroiva mainosliite – irtonumero revittiin käsistä
- Tulevaisuutta katsotaan nyt entistä optimistisemmin – viisi kuumaa puheenaihetta maailmankongressista
- Toukokuun parhaat mainokset herättivät miettimään sananvapautta, ylellistä herkuttelua ja kesäistä huvittelua
- Viisas Raha ui vastavirtaan ja panostaa printtiin – sivumäärää kasvatettiin 30 prosenttia
- Nämä aikakausmediat kasvoivat eniten somessa alkuvuonna – kaksi on ylitse muiden
- Tiedote: Suomen kattavin mediatietopalvelu Mediakortit.fi uudistui – tarjolla entistä enemmän kaikille avointa tietoa
- Miten Suomen Kuvalehden palkittu kuvajournalismi syntyy, kuvatoimittaja Jarmo Wright?
- Vuoden 2023 lifestylejutusta jää kevyt ja kesästä huumaantunut olo
- Huhtikuun voittajamainos julistaa kesän ja musiikin ilosanomaa
- Videomuotoisia muotijuttuja, viikoittaisia uutiskirjeitä ja lukijoiden tekemiä kosmetiikkatestejä – tällainen on uusi digi-Trendi
- Editgaalan huikea aftermovie on nyt julki – katso videolta illan parhaat palat!
- Näkökulma: Oliko maalittamisen kriminalisoimatta jättäminen virhe?
- Vuoden 2023 valokuvaaja Aapo Huhta haluaa venyttää valokuvan rajoja: "En tee kompromisseja kuvavalintojen kanssa"
- Analytiikka ei korvaa toimittajan intuitiota – näitä asioita Voguessa mitataan
- Print&Median Jarkko Hakola: ”Digin aikakaudella printti on rauhoittava ja inhimillinen”
- Näin juhlittiin säihkyvässä Editgaalassa – katso kuvat!
- Tiedote: Aikakausmedioiden vuoden 2023 parhaat palkittiin Editkilpailussa – Tivin tekoälysovellutus on vuoden uudistus
- Tiedote: Editkilpailun markkinoinnillisissa sarjoissa palkittiin Berner, Lohjan kaupunki ja SOK
- Näkökulma: "Onko Yle aikkarin ystävä vai vihollinen?"
- Nyt se on julki – uudistettu ja entistä parempi Mediakorttipalvelu!
- Kotiliesi palasi Tiktokin ykköseksi – tässä ovat somen suurimmat nousijat
- Tästä ei voi vaieta – maaliskuun paras mainos syntyi pitkän hiljaisuuden jälkeen
- Voguen yleisöjen kehittämisestä vastaava Jenna Rak: Z-sukupolvi odottaa medioilta vuorovaikutusta
- Tiedote: Aikakausmedian lukutaitostipendit jaettiin ensimmäistä kertaa
- Nyt vietetään Aikakauslehtiviikkoa – ota maksuttomat mediakasvatusmateriaalit käyttöösi!
- Mestarikonseptoija Maija Töyry: Tärkeintä on luoda lehdelle oma mikromaailma
- Aarikka, Berner, Fat Lizard ja Lohja – tässä ovat Editkilpailun 2023 markkinoillisten sarjojen voittajaehdokkaat!
- Aikkarimainos herää eloon – näissä mainoksissa hyödynnetään paperin kaikkia ulottuvuuksia
- Tiedote: Tässä ovat Editkilpailun 2023 voittajaehdokkaat!
- Editgaalan lipunmyynti on päättynyt – tupa tulee täyteen!
- Voguen Jenna Rak kertoo Mediapäivässä yleisön sitouttamisesta ja verkkoliikenteen kasvattamisesta – osta liput nyt!
- Oletko aina halunnut päästä aikakauslehden kanteen? Uudella Kansikoneella se onnistuu!
- Lykkää se uuniin tai maista uutuusmaku suoraan sivulta – 8 nerokasta aikkarimainosta, jotka saavat lukijan toimimaan
- Helmikuun paras aikkarimainos on oodi luonnolliselle iholle – Lumenen mainoksissa ryppyjä ei muokata piiloon
- Aikakausmedioilla lähes viisi miljoonaa seuraajaa somessa – nämä somekanavat trendasivat vuonna 2023
- Tässä ovat vuoden 2023 suurimmat aikakausmediat somessa
- Tiedote: Yleisö saa valita jälleen vuoden parhaan aikakauslehtikannen – tässä ovat finalistit
- Äänestä vuoden 2023 parasta kantta ja voita suosikkilehtesi vuositilaus!
- Kuukauden parhaassa mainoksessa hyvän tekeminen on tatuoitu iholle – "Veriryhmä kertoo ihmisten ainutlaatuisuudesta"
- Autoilua, parisuhteita ja tekoälyä – tässä ovat kevään kiinnostavimmat podcastit
- Saako otsikko johtaa lukijaa harhaan? Näin Journalistin ohjeiden otsikkosääntöä ollaan muuttamassa
- Loppuvuoden 2023 parhaissa mainoksissa sukellettiin jouluisiin tunnelmiin – "Se ei paljon selittelyjä kaipaa"
- 44 alansa huippua – he valitsevat Editkilpailun 2023 voittajat!
- Aikakauslehden toimittaja: Millaisia valintoja teet työssäsi? Vastaa kyselyyn!
- Tiedote: Editkilpailussa 2023 palkitaan aikakausmedia-alan parhaat tekijät ja toteutukset – tuomaristossa 44 alansa huippua!
- Fysioterapia-lehden päätoimittaja Saija Suominen: "Parhaimmillaan aikakauslehti viettelee lukijansa ja tekijänsä"
- Näin syntyy herkullinen ruokajuttu
- Ilmoittautuminen Editkilpailuun on päättynyt – tästä alkaa tuomariston työ
- Irtonumeromyynti kasvoi vuonna 2023 – näitä lehtiä ostettiin eniten
- Tässä ovat vuoden 2023 luetuimmat juttumme!
- Tämä kielioppivirhe on toimittajien klassikkomoka – "Näitä tehdään jatkuvasti"
- Halla-ahon tekemät rikosilmoitukset käynnistivät keskustelun – onko kunnianloukkauspykälä ajan tasalla ja mitä median pitää asiasta tietää?
- Editkilpailussa palkitaan vuoden 2023 parhaat aikkarimainokset ja -kampanjat – vielä ehtii osallistua!
- 60-vuotiaan Anna-lehden päätoimittaja Emma Koivula: ”Naistenlehti ei enää tarkoita kaalisoppadieettiä, vaan se on kuin kupillinen hyvää kahvia”
- Miksi digiä palkitaan niin vähän ja miksi pienille lehdille ei ole omaa sarjaa? 15 + 1 kysymystä Editkilpailusta
- Verkkoliikenne vilkastui marraskuussa – aikakausmedioiden viikkotavoittavuus yli 2,5 miljoonaa
- Mitä tapahtui aikakausmedioissa vuonna 2023? Tässä ovat vuoden kiinnostavimmat tapahtumat, ilmiöt ja sovellukset!
- #nytriittää-kampanja siivitti Eeva.fin ennätyslukemiin – "Tuntui tärkeältä ottaa kantaa"
- KHO:n päätös toimittajan oikeudenkäyntikulujen verotuksesta herätti huolen media-alalla – rajoittaako päätös sananvapautta?
- Viisi vinkkiä Editkilpailuun ilmoittautuvalle – muista ainakin nämä
- Joulun alla julkaistiin kolme uutta joululehteä – katso vuoden 2023 uutuuslehdet tästä
- TM Tuuma on Tekniikan Maailman oma tekoäly, joka hakee tietoa lehden artikkeleista
- Ilmoittautuminen Editkilpailuun on nyt auki – Vuoden digi -sarja on vuoden 2023 uutuus
- Editkilpailu tulee taas! Katso täältä kilpailun 2023 sarjat ja tärkeät päivämäärät
- Mistä aikakauslehtitalojen ilmastopäästöt syntyvät ja miten niitä vähennetään?
- Uusi lyhytvideoihin keskittyvä lifestylemedia Toukola jakaa vinkkejä ja inspiraatiota – idea lähti lukijoiden toiveesta
- Tekniikka&Talouden päätoimittaja Harri Junttila: "Jos lehti ei ole valmis hyödyntämään tekoälyä, se ei pärjää"
- Tähdet ja avaruus -lehden päätoimittaja Marko Pekkola: "Avaruuslennoista ja tähtitieteen arvoituksista on tullut osa mainstreamia"
- Mainoksen on erotuttava artikkelista, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa? Testaa tietosi!
- Vastaa kyselyyn ja auta meitä kehittämään Editkilpailua – vastaajien kesken arvotaan lippuja upeaan Editgaalaan 2024!
- Kamera-lehden päätoimittaja Kristiina Haaga: “Valokuvaaminen kiinnostaa enemmän kuin koskaan”
- Lokakuun parhaissa mainoksissa tehdään ilmastotekoja ja luotetaan suomalaiseen designiin
- Myytit, ihmiset ja maagiset numerot – näin semiootikko rakentaa erottuvan kannen
- Poromies-lehden päätoimittaja Anne Ollilalle porot ovat tapa kiinnittyä maailmaan
- Tekijänoikeusneuvosto otti kantaa tekstin lainaamiseen: Näin teet entistä parempia sitaatteja
- Uusi audiopalvelu Briif kokoaa parhaat aikakauslehtijutut yhden kuukausimaksun alle
- Uusi syväjournalismin sovellus Apu360 haluaa saada lukijan pysähtymään
- Aikakausmediat kiinnostavat nyt Instagramissa – joululehden seuraajamäärä räjähti kasvuun jo elokuussa
- Syyskuun parhaissa mainoksissa virnuillaan itselle ja tehdään paskaduunia hymyssä suin
- Paidaton Antti Holma ja muumit Tom of Finland -asuissa – Imagen palkitut kannet provosoivat, mutta eivät ilman tarkoitusta
- Kotiliesi Käsityö kutoi huipputuloksen ja sai 30 000 uutta printtilukijaa – "Kaava-arkki on tärkein vetovoimatekijä"
- Ylioppilaslehden päätoimittaja Adile Sevimli: ”Teemme juttuja, joita muut eivät tekisi”
- Digilukeminen nytkähti ylöspäin – näitä aikakausmedioita suomalaiset lukevat digissä
- Kaksplussan lukijat vaativat verkkopalvelulta paljon – näin supersuosittu saitti uudistettiin
- Oman metsän keskellä elävä Aarre-lehden Mari Ikonen – skumppa ja seurapiirit vaihtuivat sahaan ja metsästyskorttiin
- Painetuille aikkareille huipputuloksia hektisessä digiajassa – Tiede Luonto kasvatti lukuaikaansa reippaasti
- Facebook muutti käytäntöään tykkääjämäärän ilmoittamisessa – näin se näkyy someseurannassa
- Vastuullisen muodin ahdinko, vaatevinkit pluskokoiselle ja paitoja vanhoista pyyhkeistä – lue kolme kiinnostavinta juttua muodista
- Aku Ankka, Suomen Luonto, Suuri Käsityö – ja 150 muuta aikakauslehteä! Tiesitkö, että koulut voivat tilata lehtiä alennettuun hintaan?
- KMT 2023: Joka kolmas aikakauslehti kasvoi printissä – suurimmille nousijoille kymmeniätuhansia uusia lukijoita
- 31 lehteä kasvatti lukijamääräänsä printissä – tässä ovat suurimmat suomalaiset aikakauslehdet
- Eeva ja Seura tekivät huipputulokset verkossa – tässä ovat elokuun menestyjät
- Syksyn uutuuslehdet tarjoavat neule- ja ruokaohjeita – tänä vuonna on aloittanut jo 24 uutta aikakauslehteä
- Voiko media käyttää julkkisten somejulkaisuja jutuissaan? Näin linjaa tuore oikeuden päätös
- Elokuun voittajamainoksessa saa näkyä aitous, rosoisuus ja vatsamakkarat – "Kun kaikki turha karsitaan"
- Nämä olivat somen suurimmat aikkarit elokuussa – kolmella lehdellä yli 200 000 seuraajaa
- Medialukudiplomi opettaa lähdekriittisyyttä ja innostaa lukemaan – juttupankista löytyy nyt uutta luettavaa
- Vuoden aikakausmediatoimittaja Petri Pöntinen – "Pienikin aihe voi kasvaa isoksi, jos se kertoo jotain kiinnostavaa ja olennaista yhteiskunnasta"
- Glorian päätoimittaja Kristiina Raitala: ”Olemme ylpeästi feministinen luksuslehti”
- Media-alan innovaatioennusteet 2010–2023: Nämä olivat osuvimmat arviot ja suurimmat flopit
- TM Rakennusmaailman Ann-Mari Lehtonen oli perustamassa Deko-lehteä: "Harva pääsee nauttimaan sellaisesta mahdollisuudesta"
- Mediakorttipalvelu uudistetaan – vastaa kyselyyn ja vaikuta!
- Internet syö kasvavalla tahdilla energiaa – näin pienennät median hiilijalanjälkeä
- Naistenlehdet houkuttivat heinäkuussa – tässä ovat suurimmat aikkarit digissä
- Miten rakastetuimmat aikakauslehdet tehdään? Tunne tekijät -sarjassa kurkistetaan kulisseihin
- Pirkan niksit valloittavat nyt Tiktokissa – "Rallienglanti on hyvin suomalainen tapa kommunikoida"
- Kesän voittajamainos nostaa hymyn huulille – “Tiedostimme, että se voi ärsyttää”
- Vastaa kyselyyn suomalaisen median ja yleisön monimuotoisuudesta!
- Tässä ovat Tiktokin suurimmat aikakausmediat!
- Luitko jo nämä? Näin aikakauslehtiin loihditaan maagisia kuvia ja herkullisia visuaalisia maailmoja
- Näkökulma: Onko tekijänoikeus tekoälynkestävä?
- Vuoden 2022 asiakasmediaksi valittu Yhteishyvä – ”Osuuskaupan valot ovat toivottavasti viimeiset, jotka maaseudulta sammuvat”
- Moottori-lehden Eila Parviainen: "Koeajamme jokaisen Suomen markkinoille tulevan auton"
- Vuoden 2022 ammatti- ja järjestömediaksi valittu Tehy-lehti: "Kerromme asioista, joilla on merkitystä"
- Rakkaat Kuviot, Intohimona Marimekko, Satokausi & Sesonki – alkuvuonna aloitti 19 uutta aikakauslehteä
- Stylisti Jenni Juurinen ihailee hyvästä ideasta syntyneitä uniikkeja ja mietittyjä kuvia: "Ilman niitä lehdet ovat toistensa kopioita"
- Seura kasvatti verkkosivujensa suosiota – uudistuksen vauhdittajina hyvinvointiaiheet ja tiukka työ
- Toukokuun parhaat mainokset hurmaavat nokkeluudellaan ja julistavat karvarauhaa
- Säkenöivässä Editgaalassa juhlistettiin Editkilpailun upeita voittajia – tältä se näytti
- Vuoden valokuvaaja Akseli Valmunen: "Kuvan tarkoitus ei ole olla kaunis vaan välittää merkityksiä"
- Avulla vuoden paras irtonumero, Apu Juniori pokkasi Erikois-Edit palkinnon – palkintorahat Ukrainan lapsille ja journalisteille
- Tässä ovat Editkilpailun 2022 voittajat!
- Vuoden uudistaja TAUKO Magazine syleilee monimuotoista ompeluyhteisöä – kansainvälisyys oli selvää alusta asti
- Kyllä joku hoitaa on Vuoden aikakausmediakampanja – "Halusimme nostaa jäsentemme työn arvostusta"
- Raikkaan feministisesti uudistunut Eeva nappasi Editkilpailussa tuplavoiton
- Editkilpailussa palkittiin parhaat aikakausmediat ja mainokset – uudistuneelle Eevalle tuplavoitto
- Valokuvaaja Kaisu Kaplinille vaikeinta työssä on surun kohtaaminen: "Kohtalot jäävät mieleeni pitkäksi aikaa"
- Huhtikuun parhaat mainokset johdattavat yrttipellolle, tanssin pyörteisiin ja suomalaiseen klassikkodesigniin
- Toimivan tarinallisen henkilöjutun elementit – mieti ainakin näitä asioita
- Hevoshullu-lehden Terhi Kemppinen: ”Polle-sarjakuva on lukijoiden ikisuosikki”
- Valta vaihtui maaliskuussa – Suomen Luonto on nyt somen suurin aikakausmedia
- Mikä on sinun juttusi? Aikakauslehtiviikolla 17.–23.4. lähes sata lehteä on luettavissa maksutta!
- Tässä ovat Editkilpailun 2022 shortlistat!
- Aikakauslehtiviikko avaa jälleen lähes sata digilehteä maksutta kaikkien luettavaksi
- Tässä ovat Editkilpailun shortlistat!
- Maaliskuun parhaat aikkarimainokset hurmaavat huumorillaan ja nokkeluudellaan
- Kuukauden aikkarimainos ei pelkää ottaa kantaa – "Aina muutoksen ei tarvitse olla vaikeaa"
- Sananvapautta ei saa verottaa – kampanja vaatii lehtien ja kirjojen arvonlisäveron laskemista
- Huhtikuussa tuleva Aikakauslehtiviikko tarjoaa jälleen monipuolisesti luettavaa
- Eeva.fi heiluttaa ylpeästi feministilippua – ”Meidän pitää pystyä tuomaan esille erilaisia ihmisiä ja näkökulmia”
- Aikakausmedioiden digimainonnassa kasvua vuonna 2022
- Alkuvuoden parhaat aikkarimainokset pysäyttävät ja jättävät muistijäljen
- Kuukauden aikkarimainos vetosi raskaan rockin ystäviin – "Niihin pidempiin bänditreeneihin"
- Mikä oli vuoden 2022 paras aikakauslehtikansi? Äänestä suosikkiasi nyt!
- Äänestys vuoden 2022 parhaasta aikakauslehtikannesta on nyt käynnissä!
- X-lehden Tero Salonen: ”Emme tee klikkijournalismia”
- Näkökulma: "Media on ruokakasvattaja – pyrki se siihen tai ei"
- Uudistunut Editkilpailu houkutti – toimittajasarjaan ennätysmäärä osallistujia!
- Superhoukuttelevista kansista tunnetun Viinilehden AD Satu Salmitie: "Luova työ on aivoille mielipuuhaa"
- Uusi oppimateriaali Medialautanen pureutuu ruokajournalismiin ja -mainontaan
- Medialautanen oikoo virheellisiä käsityksiä ruuasta ja hyvinvoinnista
- Editkilpailun ilmoittautumisaika on nyt päättynyt!
- Koneääni käy jo melkein ihmisestä – puhe luodaan ihmisaivoja jäljittevien mallien avulla
- Media-alalla kaivataan osaamista digitaitoihin, monikanavaisuuteen ja kaupallistamiseen
- Editkilpailussa palkitaan jälleen vuoden paras aikakausmediakampanja – katso tästä aiempien vuosien voittajat!
- Tutkimus: Asiakasmedia on lukijoilleen tärkeä etu – "Tuntuu mukavalta saada lehti yritykseltä, kuin postikortti ystävältä"
- Tutkimus: Asiakasmedia on lukijoilleen tärkeä etu – lehti on imagotekijä, joka lujittaa asiakassuhdetta
- Live-shoppailu tuo nettiostamiseen uudenlaista yhteisöllisyyttä – ”Kotikutoisuus ja brändin aito ääni purevat”
- Loppuvuoden parhaissa aikkarimainoksissa on ripaus huumoria ja itseironiaa
- Saammeko esitellä: Tässä ovat Editkilpailun 2022 tuomaristot!
- Tässä ovat Editkilpailun 2022 tuomaristot!
- Avecmedia yhdistää ruoan, juoman ja tapahtumat: ”Diginä voimme olla vielä paljon enemmän”
- Kuukauden aikkarimainos kertoo vastuullisuudesta hauskalla tavalla – "Katsojalle syntyy oivalluksen hetki"
- Suomessa ilmestyi viime vuonna 27 uutta aikakauslehteä
- Tässä ovat kaikkien aikojen parhaat aikakauslehtimainokset
- Joko olet lukenut nämä? Tässä ovat vuoden 2022 luetuimmat jutut!
- Kuvittaja Tuomas Kärkkäinen: "Saan kommentoida lehtijuttuja viistoista näkökulmista, jopa ilkikurisesti"
- Hyvän Terveyden päätoimittaja Päivi Virkkusen viisi vinkkiä luotettavan terveysjutun rakentamiseen
- Tekoäly uutistyössä, web 3 ja onnistuneen podcastin komponentit – muun muassa tätä on luvassa Mediapäivässä!
- Voiko tiedotekuvan ottaa talteen ja onko meemikuvalla tekijänoikeuksia? 13 kysymystä ja vastausta kuvien käyttämisestä
- Uutta tietoa asiakasmedioista – ilmoittaudu maksuttomaan webinaariin
- Apu Juniori julkaisee numeron ukrainaksi – lehti kannustaa lapsia tutustumaan toisiinsa kielimuurista välittämättä
- Uusi digitaalinen aikakauslehti Sport Digi on suunniteltu puhelimeen – tilausmäärä ylitti jo odotukset
- Oletko ilmoittautumassa Editkilpailuun? Lue tästä vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin
- Ilmoittautuminen uudistuneeseen Editkilpailuun on nyt auki!
- Aikakausmedia-alan tärkeimmät palkinnot jaetaan taas – ilmoittautuminen uudistuneeseen Editkilpailuun on nyt auki
- Erikois-Edit edistää aikakausmedian arvoja – ilmoita kisaan journalismin kehittäjä, lukutaidon vaalija tai sananvapauden äänitorvi
- Kymmeniä henkilöhaastatteluja vuodessa tekevä Minna Juti: “Luottamus haastattelutilanteessa ei tarkoita, että vastaukset olisivat aina totta”
- Suuri Journalistipalkinto jaetaan taas – ilmoita mukaan hyviä aikkarijuttuja
- Hanna Weselius: ”Aikakausmedioissa kuvat ovat sovittua leikkiä”
- Pinni-lehden Pia Paalasvuo: ”Lukijoiden kanssa tuntuu kuin ystäville juttelisi”
- Editkilpailussa palkitaan jälleen parhaita mainoksia ja kampanjoita – ilmoittautuminen alkaa pian!
- Journalistin ohjeet päivitetään ensi vuonna
- Mediakorttipalvelussa on nyt päivitetyt vuoden 2023 tiedot
- Lokakuun aikkarimainokset kannustavat seikkailuihin ja pieniin arkisiin tekoihin
- Nyt lasketaan lämpötilaa – kuukauden aikkarimainos kannustaa pieniin arkisiin tekoihin
- Aikakausmedia-alan tärkeimmät palkinnot jaetaan taas – tällainen on uudistunut Editkilpailu
- Blogeja lukee lähes puolet suomalaisista, mutta suosikkibloggaaja uskoo kulta-aikojen olevan takanapäin
- Uusi Palstalla-sarja kertoo aikakausmedia-alan ammattilaisista – luitko jo nämä jutut?
- Ruoka ja viini vetosivat lokakuussa someyleisöön – nämä mediat kasvoivat eniten
- Näitä aikakausmedioita suomalaiset rakastavat printissä – kaksi lehteä kiinnostaa kaikissa ikäryhmissä
- Maailman Kuvalehden päätoimittaja Anni Valtonen: "Maailma ympärillä on muuttunut ja lehti sen mukana"
- Anna ja Rakennuslehti ylsivät huipputuloksiin verkkokävijämäärissä
- Kysely: Lähes puolet aikakausmedioista tekee audiosisältöjä – suosio yhä kasvussa
- Syyskuun aikkarimainokset kertoivat koskettavia tarinoita ja vetosivat tunteisiin
- Arkkitehti-lehden päätoimittaja Kristo Vesikansa: ”Ihannetilanteessa rakennuksia ei tarvitsisi purkaa lainkaan"
- Syötävä hamppumatkalippu, painamatta jätetty sanomalehti… Tässä ovat parhaat Cannesissa palkitut printit
- Syyskuun koskettava aikkarimainos rakentuu tuhansista kuvista, ihmisistä ja tarinoista
- Mitä on maalittaminen ja miksi siitä halutaan tehdä rangaistavaa?
- Trendit ja ilmiöt vauhdittavat aikakauslehtimyyntiä – ”Teemalehtien markkinassa olisi paljon otettavaa”
- Syyskuun someraportti: Hoitajien työtaistelu näkyi piikkinä Tehy-lehden seuraajamäärässä
- Onnea puikkojen kilinän kautta – Fazerin ja Novitan sukkalehti on saavuttanut supersuosion
- VR:n kampanjassa vihreä tulevaisuus liikkuu raiteilla – ”Ympäristövastuullisuudesta pitää viestiä selkeästi ja rohkeasti”
- Lukuaika pisimmillään jopa 103 minuuttia – näiden aikakauslehtien äärellä vietetään eniten aikaa
- Mikä on eurooppalainen mediavapaussäädös ja miksi siitä puhutaan juuri nyt?
- Talouslehdet pärjäsivät aikakausmedioista parhaiten – Tekniikka&Talous sai lähes 130 000 uutta lukijaa
- Aikakausmediat tavoittavat 3,9 miljoonaa suomalaista – tässä ovat luetuimmat ja eniten yleisöään kasvattaneet lehdet
- Kuinka moni lukija käyttää silmälaseja, omistaa kissan tai kuuntelee podcasteja? Kaikki tämä selviää mediakortit.fi-palvelusta
- Kansallinen Mediatutkimus: Aikakauslehdet tavoittavat 3,9 miljoonaa suomalaista – tässä ovat luetuimmat lehdet
- Suomen Kuvalehden tuottaja Mikko Numminen – rajatulle yleisölle kirjoitetut jutut ovat kuin rakkauskirjeitä
- Kesän aikkarimainoksissa korostui tarinallisuus ja suomalaiset arvot
- Tänä vuonna on julkaistu jo 22 uutta aikakauslehteä
- Alkon mainos voitti kesän aikkarimainoskisan – tarinallisessa mainoksessa askelmerkit osuvat kohdalleen
- Someraportti: aikakausmediat nelinkertaistivat Tiktok-yleisönsä vuodessa
- Näin tehdään koukuttavia sisältöjä Tiktokiin – ”Lyhytvideot ovat somessa valtavan suuri trendi”
- Seiska panostaa nyt verkkoon – elokuun uutisvoitot toivat ennätysyleisön
- Lue luotettavasta lehdestä – Medialukudiplomi ohjaa vastuullisen journalismin pariin
- Elokuussa lyötiin ennätyksiä – aikakausmedioiden sivuja ladattiin 32,3 miljoonaa kertaa viikossa
- Milloin medialla on oikeus julkaista sosiaalisessa mediassa levinnyttä kuvaa?
- Anne Mantila on Aikakausmedia ry:n hallituksen uusi puheenjohtaja
- Toimittaja Virpi Salmi toi huumorin naistenlehtiin – ”Se lähti hillittömästä halusta kirjoittaa jotakin hauskaa”
- Tuoreet verkkoluvut julki: Kaksi lehteä kahmii joka kuukausi yli miljoona viikkokäyttäjää
- Valokuvaaja Anna Huovisen kuvasarja on ylistys erilaisille naiskehoille – arvet kertovat eletystä elämästä
- Metsälehti hurmaa Youtubessa – videoita katsottiin yli 1,2 miljoonaa kertaa vuonna 2021
- Ida Levänen: ”Ekonomeilla on vaikutusvaltaa”
- Heinäkuun someraportti: Ruoka ja kotoilu toivat uusia seuraajia
- Planin mainos toteaa faktat kainostelematta ‒ "Juuri tällaista puhetta kuukautisista tarvitaan"
- Digiyleisö kasvoi jälleen ennätyslukemiin – aikakausmedioiden viikkotavoittavuus 2,48 miljoonaa
- Kaikilla on oikeus saada ajankohtaista tietoa – selkokieliselle lehdelle on kasvava kysyntä
- Mediapäivässä 2023 haetaan vauhtia teknologisista innovaatioista
- Vuoden 2022 ensimmäisellä vuosipuoliskolla julkaistiin 14 uutta painettua aikakauslehteä
- Sidewaysin mainos jättää tarkoituksella vähän arvailun varaan
- ”Sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen huomioiminen on ihan itsestään selvää”
- 6 x näin kirjoitat vähemmistöistä
- Ajankuva 2022 on ilmestynyt ja luettavissa myös digissä
- Hyödynnä KMT-raportit aikakauslehtien peiton kertymästä
- 208 000 lukijaa viikossa – aikakausmedioiden yleisö kasvaa nyt digissä
- Mari Paalosalo-Jussinmäki: "Lukijasta pitää tuntua kuin hän olisi kohdannut haastateltavan"
- Me Naisten kampanja juhlistaa epätäydellisyyttä
- Lidl kertoi kuluttajille faktoja itsestään yhdeksän kuvan kampanjalla
- Päivi Maaniitty: Meteli, saunavuorot ja autopaikat aiheuttavat riitoja taloyhtiöissä
- Touko Hujasen ”Asunnottomuus Helsingissä” on vuoden 2021 kuvareportaasi aikakausmediassa
- Maanpuolustus, yhteiskunta ja talous kiinnostivat somessa maaliskuussa
- Löfbergs toi ruotsalaisen kahvin suomalaisten kuppeihin ja vakuutti Editkilpailun tuomariston
- Vuoden aikakauslehtimainos on valittu – "Nyt ollaan halauksessa, ja sen todella tuntee"
- Löydä jotain uutta – Aikakauslehtiviikolla 4.–10.4.2022 luetaan digilehtiä maksutta!
- Yli 100 aikakauslehteä ja yli 130 kirjastoa lisäävät ensi viikolla lukuintoa
- Editkilpailun 2021 markkinoinnillisissa sarjoissa palkittiin HelsinkiMissio, Löfbergs ja Kesko
- Editkilpailun 2021 voittajat toimituksellisissa sarjoissa: ”Asunnottomuus Helsingissä” on vuoden 2021 kuvareportaasi aikakausmediassa
- ”Ehdimme kysyä ne jatkokysymykset” – aikakausmediat taustoittavat Ukrainan sotaa syvällisesti
- Päätoimittajakysely: Ukrainan sota näkyy aikakausmedioissa laajasti
- Helmikuu toi aikkareille ennätysyleisön – viikkotavoittavuus digissä 2,38 miljoonaa
- Vuoden aikkarimainokset on julkaistu ja luettavissa myös digitaalisena
- Kysely: Aikakauslehtien kesätoimittajilta toivotaan monipuolista osaamista
- Päätoimittajat: aikakausmedioiden tehtävä on tarjota tietoa Ukrainan sodasta eri näkökulmista
- Järjestöt vetoavat lukemisen verotuksen alentamiseksi
- Vuoden aikakauslehtimainokseksi ehdolla kolme mainossarjaa
- Inderes, Löfbergs ja VR ehdolla Vuoden aikakausmediakampanjaksi
- Editkilpailun Vuoden aikakauslehtimainos - ja Vuoden aikakausmediakampanja -sarjojen ehdokkaat 2021
- Editkilpailun 2021 toimituksellisten sarjojen voittajaehdokkaat
- Ei tartte auttaa -kampanja puhkuu suomalaista asennetta
- Medialiitto ja Journalistiliitto: Lehtitilausten puhelinmyynnin vaikeuttaminen uhkaa journalismia
- Lifestyle-aikakausmedioilla suurimmat someyleisöt vuonna 2021
- Aki Hyyppä: 70-vuotias Aku Ankka vaalii nyt yhdenvertaisuutta
- Aikakauslehtiviikko tulee taas!
- Loppuvuoden palkituissa mainoksissa suojeltiin luontoa ja ihmistä
- Digimainonta aikakausmedioissa kasvoi vuonna 2021
- Tässä ovat ehdokkaat Vuoden 2021 aikakauslehtikanneksi
- Yleisöäänestys vuoden 2021 aikakauslehtikannesta käynnistyi
- Ennakkotilaa Vuoden aikkarimainokset 2021 maksutta nyt!
- Osaatko inter-addiktoida? Think Ink -kilpailussa haetaan ideoita sitouttavasta ja vuorovaikutteisesta mediasta
- Vanha tuttu karhu vie viestin perille
- Mediapäivä ensi viikolla – enää 7 päivää aikaa ilmoittautua
- Uusia aikakauslehtinimikkeitä 31 vuonna 2021
- Vuoden aikakauslehtimainos -sarjan voittajat 16 vuoden ajalta
- Medialiitto: Lehtien ja kirjojen nollaverokanta tulee mahdolliseksi myös Suomessa
- Mitä syntyy, kun lehmä stailataan Vogue-kelpoiseksi? Tietysti Kuukauden paras aikkarimainos!
- Hotelli Tammerista kertova juttu herätti hotellin loisteliaan historian henkiin ainutkertaisella tavalla
- Aikakauslehtimainonta on suomalaisten mieleen
- Me Naiset, Seiska ja Talouselämä ovat suurimmat aikakausmediat digissä
- Doven markkinointikampanja halusi tavoittaa 10 000 kuluttajaa – tavoite triplaantui
- Ilmoita parhaat aikakausmediat, jutut, kuvat, kannet ja tekijät Editkilpailuun nyt!
- Editkilpailussa palkitaan jälleen parhaita aikakausmediakampanjoita ja aikakauslehtimainoksia
- KMT: Naiset lukevat pisimpään naistenlehtiä ja yleisaikakauslehtiä, miehet harrastuslehtiä
- Keskon kampanja ei tarjoile viestiä valmiiksi lautasella
- Ulkopolitiikka-lehden verkkoyleisö kasvoi räjähdysmäisesti – ajankohtaisuutisointia syvemmät ja taustoittavat jutut kiinnostavat lukijoita
- Kaisa Ala-Laurila on Aikakausmedia ry:n hallituksen uusi puheenjohtaja
- Runkkarin käsikirjan kampanja onnistui rikkomaan tabuja ja herättämään keskustelua pienellä budjetilla
- KMT: Suomalainen lukee keskimäärin viittä eri aikakauslehteä
- Kaveritaidot kuuluvat mediakasvatukseen – ”Tämänkaltaiselle materiaalille on suuri tarve”
- Juttu uimahallin laitosmiehestä onnistui välittämään haastateltavan intohimon työhönsä
- Medioiden päällekkäiskäyttö vähäistä lukumedioissa – radion ja telkkarin parissa puuhataan myös muuta
- Aikakauslehtien lukijat arvostavat digisisällöissä helppoa saatavuutta, painettu lehti pärjää elämyksellisyydessä
- Koskettavan voittajamainoksen idea löytyi koulumaailmasta – ”Yhdellä kuvalla kerrotaan kaikki olennainen”
- Valokuvaaja Paula Humberg kuvasi pihaansa 10 vuotta – mustavalkoinen kuvasarja ylsi Editkilpailun 2020 parhaimmistoon
- Media-ala ja graafinen teollisuus tavoittelevat hiilineutraaliutta vuoteen 2030 mennessä
- Aikakauslehtihetki tuo hyvän mielen ja sille varataan aikaa – joka kolmas kertoo lukevansa enemmän lomalla
- Seitsemän syytä, miksi ammatti- ja järjestömediat ovat lukijoilleen tärkeitä
- Pinnin digiloikka toi entistä laajemmin monikanavaiset ratkaisut lukijoiden ja mainostajien ulottuville
- Kuluttaja-lehden yhdellä testillä voi olla miljoonia lukijoita
- Kissafani, Ihana vauva, Viisas Raha… tunnetko jo nämä aikkarit?
- HKScan nostatti veden kielelle toukokuun Kuukauden aikkarimainos -kisassa
- Vuoden aikkarimainokset on julkaistu – eniten voittoja keräsi K-Rauta
- Tänä vuonna markkinoille on tullut jo 19 uutta aikakauslehteä
- Jäbät ja tunteet -podcastin Aarni Kapanen pyrkii kuvituksillaan inklusiivisuuteen ja herkkyyteen
- Tutkimus: Aikakauslehtihetkessä rentoudutaan, inspiroidutaan ja opitaan uutta
- Korona-aika lisäsi ammatti- ja järjestölehtien lukemista
- Tehy-lehti kasvatti yleisöään monessa kanavassa – kuinka se tehtiin ja mitä erikoinen vuosi opetti?
- Aikakausmediat somessa -raportti sisältää nyt entistä enemmän tietoa
- Kuvattavan jännitystä voi helpottaa, tietää valokuvaaja Veikko Kähkönen
- Tutkimus: Korona-aika lisäsi ammatti- ja järjestölehtien lukemista
- Tuli syleilee ja liekit nuolevat – suomalainen tangomusiikki maustaa HK:n lihamainoksia
- Siirtolapuutarhaharrastus kiinnostaa yhä useammin myös nuoria kaupunkilaisia
- Huhtikuun paras mainos herätti kahvinhimon
- Suomen Luonto nousi toiseksi suurimmaksi aikakausmediaksi somessa
- Median erityispiirteiden hyödyntäminen kampanjassa kannattaa, muistuttaa Toinen PHD:n Kaisu Koivisto
- Hyvästit menkkahäpeälle – vuoden lifestyle-kuvasarja Normaalia verta rikkoo tabuja kauniisti
- Pauligin mainos herättää aistit ja saa haluamaan kupposen kuumaa
- Rakkaustarina luonnon kanssa toi Fazer Aidolle voiton Kuukauden aikkarimainoksissa
- Aikakauslehtiviikko kiinnosti – lehdillä yli 100 000 lukijaa
- Kirjastolehden päätoimittaja Ville Vaarne uskoo painetun kirjan tulevaisuuteen
- Aku Ankka Päivälehden museossa
- Aikakauslehtiviikko tavoitti yli 100 000 lukijaa
- Yli 100 aikakauslehteä on avannut digilehtensä – tervetuloa lukemaan!
- Neulomista, ristikoita, ruokaa – tällaisia ovat tämän vuoden uudet aikakauslehdet
- Vinkkejä opettajille Aikakauslehtiviikolle
- Näin valitaan Editkilpailun markkinoinnillisten sarjojen voittajat
- Maaliskuun someseurannan tulokset ovat saatavilla
- Fazer Aito nosti riman herkullisen korkealle – ”Mainoskampanja on rakkaustarina luonnon kanssa”
- Aikakauslehtiviikko lähestyy – yli 100 digilehteä avautuu kaikille
- Vuoden parhaat aikakausmediat, jutut, kuvat ja tekijät on valittu!
- K-Rauta repäisi tuplavoiton Editkilpailussa
- Vuoden aikakausmediamainostaja 2020 Essity Finland uskoo aikakausmedian voimaan
- Mitä mediasuhteellesi kuuluu? Testaa taitojasi Mediaa, kiitos! -sivustolla!
- Editkilpailun 2020 toimituksellisten sarjojen voittajat
- K-Raudan ”Repäise” on Vuoden aikakauslehtimainos ja Vuoden aikakausmediakampanja
- Editkilpailun markkinoinnillisten sarjojen shortlistat on julkaistu
- Ehdokkaat Editkilpailun 2020 toimituksellisten sarjojen voittajiksi
- K-Raudan mainos oli helmikuun nerokkain: ”Kohderyhmää olivat kaikki maisemanvaihdosta haikailevat suomalaiset”
- Kotoilutrendi toi aikakausmedioille uusia someseuraajia
- Suomalaiset ovat ahkeria aikakausmedioiden lukijoita
- Mediaa, kiitos! - mediakasvatusmateriaali aikuisille
- Naistenlehdillä suurimmat someyleisöt
- Suomalaisten vahva enemmistö lukee sanomalehtiä päivittäin ja aikakauslehtiä kuukausittain
- Mihin sinä tarvitset journalismia? Uusi mediakasvatusmateriaali haastaa aikuiset pohtimaan suhdettaan mediaan
- “Tuttu klassikko ei tarvitse turhia kommervenkkeja” – Nanso palkittiin tammikuun parhaana aikakauslehtimainoksena
- Tuoreet KMT-tiedot nyt Mediakortit.fi:ssä!
- Koneet käyntiin! Uusi mediakasvatusmateriaali varhaiskasvatukseen ja alakouluihin
- Koneet käyntiin! Uusi mediakasvatusmateriaali varhaiskasvatukseen ja alakouluun
- Loppuvuoden voittajasta paistaa joulumieli
- Kari-Otso Nevaluoma: ”Kodeista, joissa rakastetaan joulua, välittyy erityinen lämpö”
- Ryijy nappasi kultaa lokakuussa
- Traficom: Tiedotusvälineiden koronatuki journalistisen sisällön edistämiseen on nyt haettavana
- KMT: Suomalaisista aikakausmedioista 57 tavoittaa yli 100 000 lukijaa printissä
- NOSH lumosi äänestäjät syyskuussa
- Aikakausmedia on nyt virallisesti Aikakausmedia ry
- Sanna Autio: Yhteishyvän ruokasisällöt testataan useasti ja mietitään tarkkaan
- Kesän aikkarimainoskisan voittajamainoksissa asutaan kodissa ja kadulla
- Medialiitto: Median koronatuki jäi pieneksi – selkeät kriteerit tarpeen
- Toukokuun paras aikkarimainos on blingiä!
- Journalistiliitto ja Medialiitto yhtä mieltä: Palkkatuki paras tapa turvata kriisiajan tiedonvälitys
- Huhtikuu on omistettu työkaluille!
- Jäätelömainokset jyräsivät maaliskuussa
- Elisa Miinin: Älä lässytä, panosta kuviin, selitä asiat auki
- Pelikaani liiteli voittoon helmikuun kisassa
- Jukka Heinonen: Vuosikymmeniä vaiettu sankaritarina pääsi päivänvaloon
- Turvavälillä on väliä tammikuun pakkasilla
- Loppuvuoden voittaja Luhta tuo muistoja pohjoisesta
- Elina Lappalainen: ”Tasa-arvo ei ole valmis, vaikka naisia on talouslehtien kansissa”
- Rakkaus voitti harmaan lokakuun
- Syyskuun aikkarimainos on makea
- Vaula Norrena: Keltainen piristää ja vihreä rauhoittaa – mainoksissa näkyy nyt pehmeitä värejä
- 0,0 % alkoholia, 84 % ääniä – kesän aikkarimainoskisan vei Karhu
- Eero Kettunen: Näin ristikot tehdään – kaikki lähtee hyvistä sanoista
- Tunnetko muovipussi-, tupakka- ja tölkkikalan? Pidä Saaristo Siistinä ry:n mainos oli toukokuun paras
- Tuukka Grönholm: Toisen pelaamisen katselu ei ole uusi ilmiö
- Ifolorin advertoriaali vetosi äänestäjiin
- Riikka Kaartinen: Suomen läpi saatetaan salakuljettaa arvokasta eläinlastia
- Muutakin kuin peruskauraa – Aino-jäätelö oli maaliskuun ykkönen
- Anni Lintula: Kuvakerronnasta ääneen ja selailusta swaippailuun – kerrontatavat muuttuvat, mutta aiheet pysyvät samana
- Jenni Fabritius ja Suvi Takala: Lisätty todellisuus AR on nyt osa Heppu-lehteä
- Helmikuun äänestyksen voitti Pauligin Kaupunkikahvit
- Velimatti Honkanen: Tekniikan Maailman testiajo paljasti vakavan vian yleisissä automalleissa
- Minna McGill: Jutut, joita ei osaisi Googlesta hakea
- Hyvää tekevää näkkäriä, hellyyttä iholle ja vastuullista kahvia – tässä ovat tammikuun parhaat
- Hartwallin Merry Joe oli joulukuun ykkönen
- K-Rauta jätti jäljen – äänestettiin marraskuun parhaaksi
- Pauligin Sydney-kuppi viehätti lokakuussa
- Maitoa lähikuvissa – Valio oli syyskuun ykkönen
- Syysmuotia tarjoileva advertoriaali sopi mediaympäristöön kuin nenä päähän
- Antti Tuisku ja muut tutut kasvot Prisman kampanjassa vakuuttivat äänestäjät toukokuussa
- Rengasmainoksen ei tarvitse aina olla numeroita ja tekniikkaa – Nokian Renkaiden tunnelmallinen mainos voitti huhtikuussa
- Naisroolimalli vai ihan vaan roolimalli? Lumenen mainokset olivat maaliskuun tykätyimmät
- Naisroolimalli vai ihan vaan roolimalli? Lumenen virkistävät mainokset vakuuttivat maaliskuussa
- Latu&Polku-lehden päätoimittaja Panu Könönen: Luonnossa pitää huomioida sekä luonto että muut ihmiset
- Jussi Collin: Metsälehti tuo metsiin liittyvät ristiriidat avoimesti esiin
- Tea Honkasalo: ”Valkoinen on auttamattomasti mennyt väri sisustuksessa”
- Satu Salmitie: "Nyt trendaavat natuviinit ja roseeviinit"
- Teemu Sysioja: Pesukonetestillä voi olla miljoonia lukijoita eri puolilla maailmaa
- Pirjoliisa Laurén: ”Siirtolapuutarhamökeillä vietetään kesää kestävällä tavalla”
- Ville Vaarne: “Kirja ei ole jatkossakaan harvojen luksustuote”
- Ninni Myllyoja: ”Talouden seuraaminen on koko maailman seuraamista”
- Minna Ängeslevä: ”Kuulemme opettajia ja näemme, etteivät he jaksa”
- Meri Nykänen: "Mielenterveysongelmista puhumista kartetaan yhä – helpompi on kertoa töissä, että käsi on murtunut”
- Minna Hyytiäinen: "Neulominen on uusi jooga"
- Jukka Ruukki: ”Tiede on kaikkia totuuksia vastaan”
- Eva Agge: "Sairaanhoitajat pettyivät kohteluunsa korona-aikana"
- Anni Valtonen: "Maailman Kuvalehti antaa äänen niille, joilla ääntä ei ole"
- Minna Siltala: Rikkaruohot ovat ihan ok – luonnonmukaisuus trendaa puutarha-alalla ja näkyy ilmiönä alan lehdessä
- Pertti Saloheimo: Ristiriitaisesta tiedosta on joskus hankala löytää oikeaa tutkittua tietoa
- Lauri Paloposki: Oletko miettinyt miksi joku biisi kuulostaa niin hyvältä? Riffi-lehti on