Haku

Me Naiset, Seiska ja Talouselämä ovat suurimmat aikakausmediat digissä

Tuoreimmassa Kansallisessa Mediatutkimuksessa (KMT 2021) digitavoittavuus raportoitiin 58 aikakausmedialle.  Niistä 12 kappaletta eli noin joka viides lehti tavoittaa keskimääräisen viikon aikana yli 100 000 silmäparia. Todellisuudessa määrä on vielä suurempi, sillä KMT:ssa ei raportoida kaikkia sellaisia aikakausmedioiden sivustoja, jotka kokoavat yhteen useita lehtibrändejä (esimerkiksi A-lehtien Meillakotona.fi ja Sanoman Soppa365.fi).

Digitaalinen viikkotavoittavuusluku kertoo yhden keskimääräisen viikon aikana lehden eri digitaalisia versioita (nettisivut, mobiilisivut, mobiili- tai tablettisovellus, näköislehdet) käyttäneiden nettomäärän.

Digitaaliselta viikkotavoittavuudeltaan suurin yleisömedia ja samalla suurin aikakausmedia on Me Naiset, joka tavoittaa digikanavissaan yhden keskimääräisen viikon aikana 1 321 000 lukijaa. 

Asiakasmedioista suurin digitaalinen yleisö on Keskon Pirkalla (109 000).  Ammatti- ja järjestömedioiden ykkönen on Autoliiton Moottori (54 000).

Digitaaliselta viikkotavoittavuudeltaan suurimmat aikakauslehdet, KMT 2021

 

Lehti

Digitaalinen viikkotavoittavuus

1.

Me Naiset

1 321 000

2.

Seiska

   921 000

3.

Talouselämä

   406 000

4.

Kotiliesi

   383 000

5.

Anna

   312 000

6.

Tekniikka & Talous

   252 000

7.

Tekniikan Maailma

   234 000

8.

Tivi

   157 000

9.

Mikrobitti

   132 000

10.

Kodin Kuvalehti

   122 000

Lähde: KMT 2021

KMT:n digitavoittavuuslukuja ei saa verrata edellisvuoteen, sillä mittausajanjakso oli edellisessä mittauksessa huomattavasti lyhyempi.

Kuva: Shutterstock
page shape 1 page shape 3

Lue myös

×

Haku: